Nespresso House Party ja Suomen ykkösrivin vaikuttajat Nespresson uuden kahvikonelanseerauksen vetureina
case

Nespresso House Party ja Suomen ykkösrivin vaikuttajat Nespresson uuden kahvikonelanseerauksen vetureina

Premium-kahvibrändi Nespresso yhdistää laadukkaan kahvin, kahviasiantuntijuuden ja vastuullisen kuluttamisen. Drum toteutti Nespresson uuden kahvikoneen lanseerauksen elämyksellisesti vaikuttajamarkkinointia hyödyntäen.

Laadukkaista premium-annoskahveistaan tunnettu Nespresso lanseerasi täysin uudenlaisen Vertuo-kahvikoneen Suomeen viime syksynä. Tuotteen teknologia ja laajennettu kohderyhmä vaativat markkinointiviestinnältä uutta ja raikasta lähestymiskulmaa. Lanseeraus oli Nespresson suurin sen jälkeen, kun kahvibrändi saapui Suomen markkinoille vuonna 2012.

Vahva vaikuttajayhteisö puskurina

Nespresso Vertuo -kahvikoneen lanseeraus päätettiin toteuttaa elämyksellisesti yhdessä Suomen suurimpien lifestyle-vaikuttajien kanssa. Nespressolla on vahva ja sitoutunut vaikuttajajoukko, johon kuuluvat Suomen eturivin lifestyle-, muoti- ja ruokavaikuttajat. Vertuo-lanseerauksen yhteydessä heidän lisäkseen tarvittiin kuitenkin yllätyksellisiä ja brändille täysin uusia vaikuttajia, joiden kautta tavoitettaisiin uusi kohderyhmä sekä myös miehiä.

 


Lanseeraustilaisuuden vieraat pääsivät testaamaan Nespresson Vertuo-kahvikonetta ensimmäisten joukossa. 


Vertuo-kahvikoneen uudet, aiempaa isommat ja herkullisen metallinväriset kahvikapselit keräsivät vieraiden huomion. 

Lanseeraukseen valittiin kaksi uutta ja keskenään erilaista vaikuttajaa: bloggaaja Jarno Jussila Notes on a life -lifestyleblogista sekä työelämään keskittyvä Ysistä viiteen -podcast, jota luotsaavat vaikuttajat Natalia Salmela ja Vivian Valpuri.


Vaikuttajat olivat vaikuttuneita: lifestyle-bloggaajat Natalia Salmela, Vivian Valpuri ja Metti Forssell kahvin äärellä. 


Lifestyle-bloggaajat Irene Naakka ja Johanna Piispa juhlatunnelmissa. 

Lisäksi Suomen suosituimmat lifestyle-, muoti-, sisustus- ja ruokavaikuttajat sekä julkkikset kutsuttiin eksklusiiviseen Nespresso House Party -lanseeraustilaisuuteen, jossa he kuulivat brändistä ja uutuudesta sekä saivat testata uutuuskahveja ja niistä tehtyjä kahvicocktaileja. Tilaisuuden paikaksi valikoitui Nespresso-miehen kotia edustava, ylellinen ja urbaani The Suite -kattohuoneisto Helsingin keskustassa.


Vertuo House Party keräsi vaikuttajat Helsingin kattojen ylle kuulemaan muun muassa kahvin vastuullisuudesta. 


The Suite -kattohuoneiston ikkunat ja peilit koristeltiin tilaisuuden teemaan, isoon kahvimukiin, liittyvillä slogan-tarroilla. 


Lanseeraustilaisuutta varten luotiin kolme erilaista Vertuo Mugtails -cocktailia, jotka saivat inspiraationsa Nespresson uusista kahvimauista.

Tilaisuus ja yhteistyö voimakaksikkona

Yksi Vertuo-lanseerauksen tavoitteista oli saada maksimaalista näkyvyyttä Nespressolle ja uudelle kahvikoneelle sosiaalisen median kanavissa. Nespresso halusi myös ylläpitää ja vahvistaa PR-suhteitaan vaikuttajiin. Lisäksi lanseerauksessa panostettiin muun muassa juttuvinkkauksiin medialle ja lähetettiin tuotteita testiin toimittajille ja vaikuttajille.


Vertuo-lanseerausta olivat juhlistamassa myös kahvin ystävinä tunnetut tv-toimittajat Jesse Kamras ja Peter Nyman sekä sisustussuunnittelija ja bloggaaja Maija Lukkari-Nyman.


Illan musiikista vastasi laulaja-lauluntekijä Elias Gould.


Mr. Gay Finland 2016 Marko Fali, somepersoona Kristoffer Ignatius ja taiteellinen johtaja Christian Sandström nauttivat pitkästä mustasta Vertuo-kahvista. 

Vaikuttajayhteistyöt ja lanseeraustapahtuma toimivat tavoitteen suhteen erinomaisesti: Nespresso tavoitti kahdella vaikuttajayhteistyöllä sosiaalisessa mediassa yhteensä 75 000 silmäparia. Lanseeraustilaisuuden avulla tavoitettiin somessa yhden päivän aikana jopa 224 200 käyttäjää. Yhteensä vaikuttajamarkkinoinnin avulla tavoitettiin lanseerauksen aikana huimat 300 000 suomalaista.


Kauniit kahvimukit innoittivat vaikuttajia kuvaamaan. 


Uutisankkuri ja tv-toimittaja Peter Nyman kertoi satsaavansa laadukkaaseen kahviin.


Vertuo House Partyn miljöö oli tyylikkään kodikas.

 

Kuvat Mikko Rasila 

Laura

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Laura Eskola

Puh. +358 44 586 8540

laura.eskola@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!