Oravatesti loi tunnettuutta Serlan oravahahmolle ja talouspapereille
case

Oravatesti loi tunnettuutta Serlan oravahahmolle ja talouspapereille

Asiakas Metsä Tissue / Serla
Kategoria
sosiaalinen media
Serlan pakkauksissa jo 90-luvulta asti seikkaillut orava loikkasi brändiuudistuksen myötä osaksi Serlan kommunikaatiota. Sosiaaliseen mediaan suunniteltu Oravatesti toi hauskalla tavalla tunnettuutta uudistuneelle brändille ja talouspapereiden eri käyttötarkoituksille.

Serlan viestintätoimistokumppanina Drum oli alusta saakka suunnittelemassa, miten Serlan uudistunut brändi ja aktiivinen oravahahmo jalkautuvat sosiaaliseen mediaan. Serla Orava otti haltuunsa Serlan Facebook- ja Instagram-tilit ja alkoi laatia niihin sisältöä veikeän kurremaiseen tyyliin.

Valittu strategia toimi, ja sitoutettujen määrä kasvoi Facebookissa kahdessa kuukaudessa 2048 %.

Talouspapereiden eri käyttötarkoitukset esille

Serla toi talouspapereihinsa neljä erilaista symbolia kertomaan siitä, mihin kukin tuote on erityisesti suunniteltu. Viestintä sosiaalisessa mediassa toteutettiin kurremaiseen tyyliin. Drumissa luotiin leikkimielinen Oravatesti, jossa muutamaan kysymykseen vastaamalla saattoi selvittää oman sisäisen oravansa. Erilaisia tuloksia, siis oravapersoonallisuuksia, oli yhteensä kaksitoista. Kullekin persoonallisuudelle oli laadittu kuvaus ja kuva sekä räätälöity talouspaperivinkki.

Testi innosti jakamaan ja kommentoimaan

Oravatestin avulla talouspapereiden eri käyttökohteista saatiin viestittyä kiinnostavalla ja uudistunutta brändiä tukevalla tavalla. Oivaltavat oravapersoonallisuudet sekä niiden veikeät oravakuvat innostivat lähes 24 000 uniikkia käyttäjää tekemään testin yhteensä yli 27 000 kertaa. Näistä enemmän kuin joka kymmenes jakoi oman tuloksensa Facebookissa. Testistä tehdyt Facebook-nostot saivat lukuisia kommentteja ja reilusti yli sata jakoa. Serla Oravan Facebookin sitoutettujen määrä kasvoi testin julkaisemisen jälkeen entisestään 157 %.

24 000
testaajaa
3 kuukauden aikana
2900
tulosjakoa
Joka 10. testaaja jakoi tuloksensa omassa Facebookissaan
Elina

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Elina Mattila

Puh. +358 50 303 9564

elina.mattila@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!