MSD:n ja Drumin antibioottikampanja on Vuoden lääkeinformaatioteko
drum

MSD:n ja Drumin antibioottikampanja on Vuoden lääkeinformaatioteko

17.11.17

Antibioottien vastuullisen käytön puolesta puhunut MSD Finlandin kampanja on valittu Vuoden lääkeinformaatioteoksi. Drumin ja MSD:n yhteistyönä syntyneessä kampanjassa kerrottiin kuvin ja sanoin, mitä haasteita antibioottien käyttöön liittyy ja miten meistä jokainen voi toimia sen eteen, että antibiooteista olisi hyötyä ja turvaa myös jatkossa.

Kampanjaa varten toteutettiin suomalaisten antibioottien käyttöä ja antibioottitietämystä selvittänyt kyselytutkimus, mediaviestintää, animaatiovideo, nettimainontaa ja monipuolista sosiaalisen median kampanjointia. Mediasuunnittelua kampanjaan teki Mediatoimisto IUM.

Lääketeollisuus ry:n vuosittain järjestämässä kilpailussa voittajan valitsee riippumaton raati, jonka puheenjohtajana toimi tällä kertaa Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

Raati perustelee valintaa: ”Kampanjaviesti oli saatu muotoon, jota erilaisten kohderyhmien on helppo ymmärtää… Kampanjan aihe on tärkeä ja kokonaisuus osoittaa ymmärrystä digitaalisen ympäristön hyödyntämisestä.”

Drum onnittelee ja kiittää MSD:tä hyvästä yhteistyöstä.