
020202 toi Asiakaspalvelun viikon Suomeen
Ammattitaitoinen asiakaspalvelija on joka yrityksen käyntikortti ja myyntivaltti, tuumi Drumin asiakas 020202, joka työllistää noin 200 asiakaspalvelun ammattilaista palvelukeskuksissaan Turussa ja Porissa. Nollakakkoslaiset halusivatkin herättää keskustelua asiakaspalvelun merkityksestä ja kiittää suomalaisia asiakaspalvelijoita tuomalla kansainvälisen Asiakaspalvelun viikon Suomeen 2.–6.10.2017.
Asiakaspalvelun viikkoa vietetään kansainvälisesti aina lokakuun alussa. 020202 työllistää merkittävän määrän asiakaspalvelijoita ja on hyvän palvelun erityisosaaja – siksi ehdotimme, että he toisivat teemaviikon Suomeen syksyllä 2017.
Lähestyimme teemaa teetättämällä asiakaspalvelua vai itsepalvelua -tutkimuksen, jonka tuloksista saimme sisältöä Asiakaspalvelun viikon nettisivuille, mediaviestintään ja someen. Asiakaspalvelun viikolle luotiin oma tunnus ja ilme.
Osana Asiakaspalvelun viikon toimenpiteitä 020202 haastoi yrityksiä mukaan keskustelemaan asiakaspalvelun tärkeydestä ja kiittämään omia asiakaspalvelijoitaan. Mukaan lähtivät muun muassa Elixia, If, Sanoma Media Finland, SOL, Staffpoint, Trainers’ House, Verohallinto ja Yliopiston Apteekki.
020202:n asiakaspalvelupäällikön Petri Tervevuoren mielipidekirjoitus Asiakaspalv
Tavoitteenamme oli herättää keskustelua asiakaspalvelun merkityksestä ja kiittää asiakaspalvelijoita hyvästä työstä. Tässä onnistuttiin erityisesti yrityshaasteeseen tarttuneissa yrityksissä ja Twitterissä. Asiakaspalvelun viikkoa vietetään uudestaan vuonna 2018.