Arvaa, mikä työpaikka -kampanja nosti esille Lidlin työnantajafaktat
case

Arvaa, mikä työpaikka -kampanja nosti esille Lidlin työnantajafaktat

Asiakas Lidl Suomi Ky

Lidlin työnantajamielikuvaa vahvistettiin tuomalla työnantajafaktat omien työntekijöiden tiedosta kaiken kansan tietoon laajalla ulkomainonnalla, online-mainonnalla ja arvuuttelukilpailulla verkossa.

Lidlin viestintätoimistokumppanina Drum oli alusta saakka suunnittelemassa, miten Lidlin työnantajamielikuvaa vahvistetaan suomalaisten keskuudessa. Ensimmäinen viestinnällinen toimenpide oli kesän alkuun ajoitettu Arvaa, mikä työpaikka -kampanja, johon Drumilta tuli luova idea, konsepti ja toteutus.

Mikä työpaikka jakaa treenirahaa koko työporukalle ja maksaa veronsa kiltisti Suomeen? Näihin ja seitsemään muuhun työnantajakysymykseen suomalaiset törmäsivät verkossa ja ulkomainontapinnoilla kahden viikon aikana alkukesästä 2018. Arvaa mikä työpaikka -kampanja innosti suomalaisia arvaamaan, mikä yritys hienojen työnantajafaktojen takana on. Lidlin lisäksi arvattiin arvostettuja työnantajia, kuten Supercell, Finnair tai Pekkaniska.

Kampanjan mainoksissa tai online-sisällöissä ei paljastettu yritystä. Se selvisi vain arvaamalla yritystä kampanjan verkkosivulla. Kampanjasivusto arvaatyopaikka.fi keräsi yli 4 000 arvausta.

Tunnettuutta Lidlille työnantajana

Kampanjan tavoite oli selvittää, osaako suuri yleisö yhdistää näitä työnantajafaktoja ja ominaisuuksia Lidliin. Samalla Lidl halusi kertoa millainen työnantaja se on.

”Halusimme kampanjan avulla selvittää, miten hyvin meidät tunnistetaan yhdeksän anonyymin työnantajafaktan perusteella ja nostaa esiin asioita, joista olemme ylpeitä. Harva esimerkiksi tietää, että lähes 70 prosenttia toimihenkilöistämme on edennyt urallaan tai että satsaamme henkilökuntamme koulutukseen reilut pari miljoonaa euroa vuodessa”, Lidlin henkilöstöjohtaja Maria Hekkala sanoo.

Laura

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Laura Tötterman

Puh. +358 44 711 9550

laura.totterman@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!