Enefitin some ihastuttaa ja aktivoi
case

Enefitin some ihastuttaa ja aktivoi

Drum suunnitteli ja toteutti Suomen sähkömarkkinoilla vuonna 2018 aloittaneen Enefitin lanseerausviestinnän, jonka jälkeen Drum on jatkanut vihreän sähköyhtiön kokonaisvaltaisena markkinointiviestinnän kumppanina. Drum on tehnyt sosiaaliseen mediaan monipuolisia konsepteja ja sisältöjä, jotka ovat sekä viihdyttäneet että herättäneet keskustelua.

Uusiutuvaa energiaa kuluttajille myyvälle Enefitille sosiaalinen media on ollut alusta alkaen tärkeä paikka luoda brändiä ja pitää yhteyttä asiakkaisiin. Drum on yhdessä Enefitin kanssa suunnitellut ja tuottanut Enefitin Facebook- ja LinkedIn-konseptit ja -sisällöt sekä kouluttanut ja konsultoinut sähköyhtiötä somen käytössä.

Enefitin keskeisenä viestinä on se, että sähköä voi säästää kahdella tapaa: ostamalla edullista sähköä ja käyttämällä sitä vähemmän. Tästä kiittävät niin kukkaro kuin luontokin. Sähkönkulutuksesta nipistämisestä ei haluttu tehdä turhan tiukkapipoista touhua, koska Enefit uskoo, että sähkön säästäminen voi todella olla helppoa. Säästämisestä puhutaankin Enefitin somessa kahdella tapaa.

Sähkön säästäminen voi olla sekä asiallista että hauskaa

Toinen näistä tavoista on tuoda konkreettisin esimerkein esiin se, miten sähköä voi säästää. Suunnittelimme Enefitin verkkosivuille blogin, jossa seurattiin lanseerauskeväänä 2018 Enefitin toimitusjohtaja Ville Pentille heitettyä haastetta. Pentti testaili erilaisia tapoja säästää sähköä ja raportoi niiden vaikutuksesta kulutukseensa. Vinkkien lisäksi blogissa tartutaan ajankohtaisiin ilmiöihin ja sähköalan puheenaiheisiin.


Arvaa Kumpi -postaussarja innoitti keskustelemaan sähkönkulutuksesta.

Enefitin somesisältöihin on ammennettu inspiraatiota ennen lanseerausta tehdyn kuluttajatutkimuksen tuloksista. Tulokset paljastivat kiinnostavaa tietoa suomalaisten asenteista sähkönkulutukseen. Uutta tietoa hyödynnettiin erilaisissa infograafeissa. Tutkimuksen tulokset toimivat innoituksena myös someen tehdyille sisältökonsepteille, kuten Arvaa kumpi -postaussarjalle. Arvaa kumpi -postauksissa kuluttajat kutsuttiin arvuuttelemaan tuttujen sähkölaitteiden sähkönkulutusta, ja Facebookissa sisällöt kirvoittivatkin innokasta keskustelua.

Vastapainoksi tiukalle asialle loimme somekonseptin, jonka sankarina seikkailee sympaattinen piirroshahmo Pii. Pii on tunnettu hyväntahtoisista ja samalla hölmöistä pyrkimyksistään säästää sähköä. Piin kekseliäät seikkailut saavuttivat nopeasti suuren suosion, ja sittemmin Piin on voinut tavata somen ulkopuolella myös esimerkiksi hiihtokeskuksissa toteutetusta mainoskampanjasta keväällä 2019.


Hellyyttävän Pii-hahmon seikkailut levisivät somesta muihinkin medioihin.

Kiinnostaako yhteistyömme Enefitin kanssa enemmänkin? Lue nettisivuiltamme lisää Enefitin kaksivaiheisesta lanseerausviestinnästä. Enefitin blogiin voit puolestaan tutustua täältä ja Facebookin ottaa seurantaan täältä.

Simo

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Simo Arvo

Puh. +358 40 132 5682

simo.arvo@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!