
Hetkinen-varainhankintakampanja pyytää apua syrjäytyneille nuorille
Lähtökohta: Kampanjakonsepti, jossa kuuluu nuorten ääni
Diakonissalaitoksen vuotuinen nuorten hyväksi tehtävä varainhankintakampanja kaipasi uudistamista. Tavoitteena oli suunnitella jouluksi varainhankintakampanja, jonka sanoman koko henkilöstö ja nuoret voisivat allekirjoittaa ja jonka nimi kestäisi aikaa. Kampanja laitettiin alkuun yhteisellä suunnittelutyöpajalla, johon osallistui sekä Diakonissalaitoksen henkilöstöä että niitä Vamoksen nuoria, joiden hyväksi kampanjalla kerätään varoja.
Idea ja toteutus: Hetkinen – meillä on käsissämme iso yhteiskunnallinen ongelma
Loimme Diakonissalaitokselle kampanjakonseptin, joka sai nimekseen Hetkinen. Halusimme herättää ja pysäyttää ihmiset hetkeksi miettimään kampanjan ydinviestiä: Yli 60 000 nuorta on Suomessa jäämässä koulutuksen tai työn ulkopuolelle. Määrä vastaa yhtä kokonaista ikäluokkaa nuorista.
Kampanja lanseerattiin koskettavalla kampanjavideolla ja idea jalkautettiin erilaisiksi sisällöiksi. Video ja kampanjamateriaalit näkyvät mm. sosiaalisessa mediassa, tv-kampanjana, bannerimainontana sekä meili- ja suorapostituksina.
”Kampanjakonsepti vastasi toiveisiimme: se on riittävän yksinkertainen, kestää aikaa ja on koskettava. Koko henkilöstömme on ottanut kampanjan kiitoksella vastaan, joka oli myös yksi tavoitteistamme. Olemme jakaneet kampanjafilmiä ja -kuvia ylpeydellä”, kertoo Diakonissalaitoksen varainhankinnan asiantuntija Pertti Keinänen.
Haluatko antaa tukesi nuorille? Tee lahjoitus kampanjaan: https://www.hdl.fi/hetkinen/