Hetkinen-varainhankintakampanja pyytää apua syrjäytyneille nuorille
case

Hetkinen-varainhankintakampanja pyytää apua syrjäytyneille nuorille

Asiakas Diakonissalaitos
Lähtökohta: Kampanjakonsepti, jossa kuuluu nuorten ääni

Diakonissalaitoksen vuotuinen nuorten hyväksi tehtävä varainhankintakampanja kaipasi uudistamista. Tavoitteena oli suunnitella jouluksi varainhankintakampanja, jonka sanoman koko henkilöstö ja nuoret voisivat allekirjoittaa ja jonka nimi kestäisi aikaa. Kampanja laitettiin alkuun yhteisellä suunnittelutyöpajalla, johon osallistui sekä Diakonissalaitoksen henkilöstöä että niitä Vamoksen nuoria, joiden hyväksi kampanjalla kerätään varoja.

Idea ja toteutus: Hetkinen – meillä on käsissämme iso yhteiskunnallinen ongelma

Loimme Diakonissalaitokselle kampanjakonseptin, joka sai nimekseen Hetkinen. Halusimme herättää ja pysäyttää ihmiset hetkeksi miettimään kampanjan ydinviestiä: Yli 60 000 nuorta on Suomessa jäämässä koulutuksen tai työn ulkopuolelle. Määrä vastaa yhtä kokonaista ikäluokkaa nuorista.

Kampanja lanseerattiin koskettavalla kampanjavideolla ja idea jalkautettiin erilaisiksi sisällöiksi. Video ja kampanjamateriaalit näkyvät mm. sosiaalisessa mediassa, tv-kampanjana, bannerimainontana sekä meili- ja suorapostituksina.

“Hetkinen-kampanjamme oli hieno onnistuminen.  Kampanjakonsepti vastasi toiveisiimme: se on riittävän yksinkertainen, kestää aikaa ja on koskettava. Koko henkilöstömme on ottanut kampanjan kiitoksella vastaan, joka oli myös yksi tavoitteistamme. Olemme jakaneet kampanjafilmiä ja -kuvia ylpeydellä“, kertoo Diakonissalaitoksen varainhankinnan asiantuntija Pertti Keinänen.

Palautteiden mukaan Drumin suunnittelema kampanjailme oli tyylikäs ja pysäyttävä. Toteutimme laajaa ja monikanavaista mainontaa vahvistaaksemme Diakonissalaitoksen brändiä ja tunnettuutta lahjoituskohteena. Iloitsemme erityisesti siitä, että saimme kampanjan aikana paljon uusia tukijoita. Yhteenlaskettu lahjoitussumma kasvoi yli 60 % edellisvuotisesta joulukampanjasta”, kertoo Keinänen.

Haluatko antaa tukesi nuorille? Tee lahjoitus kampanjaan: https://www.hdl.fi/hetkinen/ 

 

60 %
lahjoitussumman kasvu
edellisvuoteen verrattuna
Kristiina

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Kristiina Heikkonen

Puh. +358 44 050 6005

kristiina.heikkonen@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!