Kahden viikon putkiremontissa myös viestintä meni putkeen
case

Kahden viikon putkiremontissa myös viestintä meni putkeen

Asiakas Fira
Kategoria
mainonta, mediaviestintä, sosiaalinen media
Kahden viikon putkiremontti oli yksi vuoden 2016 puheenaiheista Suomessa. Keskustelun käynnisti linjasaneerauksiin erikoistunut Fira Palvelut, jonka uuden Fira Ketterä -konseptin tavoitteena on tehdä putkiremontista asukkaalle mahdollisimman pieni riesa.

Kerrostalojen putkiremonteissa asukkaiden on asuttava poissa kotoaan keskimäärin kolme kuukautta. Firan mielestä tähän tarvittiin muutos, ja niin syntyi Fira Ketterä: uudenlainen putkiremonttikonsepti, jossa koko remontin voi ostaa yhtenä kokonaisuutena aina hankesuunnittelusta toteutuksen loppuun asti.

Firan viestintätoimistokumppanina Drum oli alusta saakka mukana suunnittelemassa, miten uudesta konseptista otetaan kaikki irti. Kuten nopeassa putkiremontissa, myös putkiremontin viestinnässä tarkka suunnittelu ja ketterä reagointi johtivat hyvään lopputulokseen.

Pilottiprojektista viestittiin rohkeasti etukenossa

Lanseerauskampanja alkoi putkiremonttimyyttejä rikkovalla bussimainonnalla ja blogikirjoittelulla ja huipentui marraskuussa toteutettuun pilottiprojektiin. Siinä roihuvuorelaisen kerrostalon linjastosaneeraus tehtiin niin, että asukkaiden täytyi muuttaa kotoaan evakkoon vain kahden viikon ajaksi.

Projektin viestinnässä lähdettiin liikkeelle rohkeasti etukenossa. Remontista järjestettiin lehdistötilaisuus jo ennen sen alkua ja niin media saatiin seuraamaan projektia intensiivisesti alusta loppuun. Kahden viikon kuluttua toimittajat kutsuttiin uudestaan paikalle katsomaan valmiita kylpyhuoneita.

Valtava mediahuomio sai tilauskirjat täyteen

Kahden viikon putkiremontista tuli koko kansan puheenaihe, joka laajeni koko rakennusalan vanhojen toimintatapojen kyseenalaistamiseksi ja osuvaksi esimerkiksi käytännön tuottavuusloikasta. Firan remontista julkaistiin mediassa yli 200 juttua, ja Twitterissä putkiremonteista keskusteltiin marraskuussa enemmän kuin koko edeltävänä vuonna yhteensä.

Firan remontista julkaistiin mediassa yli 200 juttua.

Mikä parasta, Fira Ketterän tilauskirjat täyttyivät jo ennen kuin kahden viikon putkiremontti saatiin valmiiksi.

Katso aiheesta lisää Kymmenen uutisista tai Helsingin Sanomien videosta.

 

200
mediajuttua
Kuukauden aikana remontista
100
tarjouspyyntöä
Fira sai kuukaudessa vuoden tarjouspyynnöt
+1277 %
Twitter-aktiivisuuden kasvu
Hashtagilla #putkiremontti twiitattiin marraskuussa enemmän kuin koko aiempana vuotena
Simo

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Simo Arvo

Puh. +358 40 132 5682

simo.arvo@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!