Kotimaisten kuplien brändi uudistui
case

Kotimaisten kuplien brändi uudistui

Kotimaisen virvoitusjuoma-alan yrityksen, MySoda Oy:n, brändi uudistui kokonaan Drumin käsissä. MySodan uusi kupliva ilme levittäytyi kaikkialle tuotepakkauksista ja myymälämateriaaleista aina pirskahtelevaan some-tekemiseen. Brändiuudistus näkyi paitsi tuotteissa myös viivan alla.

Suomalaiset valmistavat maailman eniten virvoitusjuomia kotona. MySoda mahdollistaa juomien valmistamisen helposti kotimaisilla tuotteilla: Kuopiossa valmistettavilla virvoitusjuomatiivisteillä sekä Helsingissä tuulivoimalla pullotetulla hiilidioksidilla.

Tätä kotimaisuutta ja juomien valmistamisen helppoutta ja hauskuutta haluttiin tuoda esiin MySodan kaikessa viestinnässä. Tavoitteena oli paitsi lanseerata MySoda ja sen tuoteperhe suuren yleisön tietoon, myös luoda MySodasta yhtenäinen, tunnistettava ja tunnettu brändi. Viestinnän keinoin pyrittiin tukemaan liiketoimintaa ja kasvattamaan myyntiä.

Brändi kirkastui – kupliva design valloitti materiaalit

MySodan brändiä lähdettiin Drumissa uudistamaan yrityksen tarinan, pääviestien ja viestinnän sävyn määrittelemisellä. Samalla keskityttiin vahvasti brändin ilmeeseen: MySodalle luotiin tunnistettava, raikas visuaalinen identiteetti, jonka myötä kaikki MySodan materiaalit tuotepakkauksista ja näyttävistä myymälämateriaaleista käyntikortteihin ja verkkosivuihin saivat uuden ilmeen. Uusi pirskahteleva ulkoasu tuotiin myös erilaisiin yritys-, myynti- ja promomateriaaleihin.

Raikas kesäfiilis loistaa somessa

Sosiaalisen median kanavien satunnaisen sisällön tilalle tuotiin somekonseptoinnin kautta suunnitelmallinen ja linjakas tekeminen.

Koska juomien valmistaminen kotona on simppeliä ja hauskaa, haluttiin mutkattomuutta ja leikkisyyttä tuoda esiin myös MySodan somekanavissa. Kuvamaailmaan haettiin aurinkoista ja kesäistä fiilistä valolla ja kirkkailla väreillä. Pääroolin kuva- ja videopostauksissa saivat tiivistemaut ja niiden herkulliset raaka-aineet, joita täydensivät oivaltavat postaustekstit. Kuluttajia aktivoitiin myös erilaisten kuplakisojen ja arvontojen muodossa.

Brändin tunnettuutta ja seuraajamääriä kasvatettiin laadukkailla sisällöillä sekä erilaisilla blogi- ja Instagram-yhteistöillä.

Vuodessa markkinajohtajaksi

Tulokselliset viestinnän teot näkyvät myös viivan alla. Drumin ryhdyttyä brändinrakennukseen on MySoda kivunnut vuodessa lähes nollasta virvoitusjuomatiivisteiden markkinajohtajaksi Suomessa.

Vaikka lujan ja nopean kasvun takana on useita tekijöitä, on suunnitelmallisilla viestintäteoilla ja brändin rakennuksella merkittävä rooli markkinajohtajuuden saavuttamisessa: brändiuudistuksen ansiosta nykyinen MySoda näyttää uskottavalta ja professionaaliselta brändiltä, jonka tuntevat paitsi jälleenmyyjät myös tavalliset suomalaiset kuluttajat.

Karoliina

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Karoliina Närvänen

Puh. +358 400 256 114

karoliina.narvanen@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!