
Piltin Kiitos-kampanja kosketti
Rakkautta brändiin saadaan luomalla sisältöä, joka koskettaa kuluttajaa ja herättää tunteita. Synttärivuoden kampanjan teemaksi valittiin vauvavuoden vertaistuki ja kiitoksen antaminen omalle, korvaamattomalle tukihenkilölle. Kampanja lanseerattiin Maaret Kallion kanssa tehdyillä koskettavilla videoilla, joissa kolme erilaista äitiä kiittivät omaa tukijaansa. Yhdelle tärkeintä olivat olleet rakkaan siskon neuvot, toiselle ystävän pitämä unikoulu ja kolmannelle isona apuna ollut veljentytär.
Samaan aikaan sosiaalisessa mediassa aloitettiin kampanja, jossa vanhemmat saivat mahdollisuuden julkaista oman kiitoksensa ja jakaa sen Facebookissa kavereilleen. Kerätyistä kiitostarinoista ja -videoista luotiin Piltin omiin kanaviin somesisältöä, joka liikutti ja herkisti lukijaansa.
Lempeän perhearjen teesit herkistivät bloggaajatilaisuudessa
Juhlavuosi huipentui Maaret Kallion kanssa menestyksekkäässä bloggaajatilaisuudessa, jossa julkistettiin Maaretin kanssa tehdyt Piltin viisi lempeän perhearjen teesiä. Tilaisuuden jälkeen lempeästä perhearjesta ja rentoudesta lapsiperheiden ruokapöydässä keskusteltiin suorassa Facebook live -lähetyksessä yhdessä Maaretin ja Sydänliiton Kati Kuisman kanssa. Hauskana yksityiskohtana tilaisuudessa oli lounas, joka valmistettiin bloggaajille täsmälleen samoista raaka-aineista kuin heidän vauvoilleen tarjoiltu Piltti Kalastajan pata -ateria.
Entäpä tulokset?
Kampanjan kuluessa Piltin nettisivuille satoi kauniita kiitostarinoita, somekuviin reagoitiin positiivisesti ja kampanjavideoita katsottiin kymmeniä tuhansia kertoja. Moni vanhempi sai kampanjan aikana mahdollisuuden antaa tärkeän ja usein unohtuneen kiitoksensa omalle tukijalleen. Kampanja kosketti – ja tämä näkyi myös positiivisesti myyntiluvuissa!