Piltin Kiitos-kampanja kosketti
case

Piltin Kiitos-kampanja kosketti

Asiakas Suomen Nestlé / Piltti
Kategoria
Perinteinen suomalainen lastenruokien valmistaja Piltti vietti viime vuonna 65-vuotissyntymäpäiviään. Synttärivuoden viestinnällä haluttiin tuoda brändiä kuluttajille yhä läheisemmäksi ja nostaa valokeilaan vanhemmat, jotka ovat eläneet tai parhaillaan elämässä intensiivistä vauvavuotta.

Rakkautta brändiin saadaan luomalla sisältöä, joka koskettaa kuluttajaa ja herättää tunteita. Synttärivuoden kampanjan teemaksi valittiin vauvavuoden vertaistuki ja kiitoksen antaminen omalle, korvaamattomalle tukihenkilölle. Kampanja lanseerattiin Maaret Kallion kanssa tehdyillä koskettavilla videoilla, joissa kolme erilaista äitiä kiittivät omaa tukijaansa. Yhdelle tärkeintä olivat olleet rakkaan siskon neuvot, toiselle ystävän pitämä unikoulu ja kolmannelle isona apuna ollut veljentytär.

Samaan aikaan sosiaalisessa mediassa aloitettiin kampanja, jossa vanhemmat saivat mahdollisuuden julkaista oman kiitoksensa ja jakaa sen Facebookissa kavereilleen. Kerätyistä kiitostarinoista ja -videoista luotiin Piltin omiin kanaviin somesisältöä, joka liikutti ja herkisti lukijaansa.

Lempeän perhearjen teesit herkistivät bloggaajatilaisuudessa

Juhlavuosi huipentui Maaret Kallion kanssa menestyksekkäässä bloggaajatilaisuudessa, jossa julkistettiin Maaretin kanssa tehdyt Piltin viisi lempeän perhearjen teesiä. Tilaisuuden jälkeen lempeästä perhearjesta ja rentoudesta lapsiperheiden ruokapöydässä keskusteltiin suorassa Facebook live -lähetyksessä yhdessä Maaretin ja Sydänliiton Kati Kuisman kanssa. Hauskana yksityiskohtana tilaisuudessa oli lounas, joka valmistettiin bloggaajille täsmälleen samoista raaka-aineista kuin heidän vauvoilleen tarjoiltu Piltti Kalastajan pata -ateria.

Entäpä tulokset?

Kampanjan kuluessa Piltin nettisivuille satoi kauniita kiitostarinoita, somekuviin reagoitiin positiivisesti ja kampanjavideoita katsottiin kymmeniä tuhansia kertoja. Moni vanhempi sai kampanjan aikana mahdollisuuden antaa tärkeän ja usein unohtuneen kiitoksensa omalle tukijalleen. Kampanja kosketti – ja tämä näkyi myös positiivisesti myyntiluvuissa!

Kristiina

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Kristiina Heikkonen

Puh. +358 44 050 6005

kristiina.heikkonen@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!