
Piltti Myytinmurtajat -kampanja vauhditti lastenruokien myynnit nousuun
Myytit kumoon joka kanavassa
Drum toteutti pienten lasten vanhemmille kyselyn sekä fokusryhmähaastattelun, joissa havaittiin, että suomalaisten äitien ja isien luottamus purkkiruokiin oli matalalla tasolla, mikä johtui tiedon puutteesta. Ennakkoluulojen ja harhakäsitysten oikaisemiseksi Drumissa luotiin monikanavainen Piltti Myytinmurtajat -kampanja.
Kampanja startattiin sympaattisilla some-videoilla, joissa oiottiin pahimpia virhekäsityksiä lastenruokien raaka-aineiden laadusta sekä säilöntäaineista. Teema jalkautui suoraan printti- ja bannerimainontaan kohderyhmämedioissa sekä Pilttipiirin nettisivuille. Sosiaaliseen mediaan toteutettiin myös kuvakampanja. Näiden toimenpiteiden lisäksi joukko perhebloggaajia kutsuttiin aamiaiselle keskustelemaan lastenruokamyyteistä asiantuntijoiden kanssa.
Mediaviestinnän osalta tehtiin useita toimenpiteitä. Lastenruokien sitkeimpiä harhakuvitelmia avattiin kohderyhmän medioille. Myöhemmin kampanjaa jatkettiin viemällä toimittajia ja bloggaajia Turun tehtaalle asti katsomaan, miten lastenruokia valmistetaan. Tehdasvierailulta saatiin yksinomaan positiivista julkisuutta.
Tuloksellista markkinointiviestintää – ja lisää on luvassa
Piltti Myytinmurtajat -kampanja onnistui pysäyttämään kategorian laskun, ja Piltin myyntikäyrät lähtivät selkeään kasvuun. Piltti vahvisti kampanjan myötä selvästi markkina-asemaansa.
Tänä vuonna Piltillä puhalletaan syntymäpäiväkakusta 65 kynttilää, ja Drum jatkaa pitkäaikaisen asiakkaansa markkinointiviestinnän kumppanina syntymäpäivävuoden kampanjoinnin merkeissä. Uusia mielenkiintoisia toimenpiteitä on siis luvassa myös tänä vuonna.