Piltti Myytinmurtajat -kampanja vauhditti lastenruokien myynnit nousuun
case

Piltti Myytinmurtajat -kampanja vauhditti lastenruokien myynnit nousuun

Asiakas Suomen Nestlé / Piltti
Kategoria
kampanja, mainonta, mediaviestintä, sosiaalinen media
Piltti-lastenruoilla oltiin havahduttu myyntien laskuun. Drum sai tehtäväkseen selvittää, mistä tämä johtui ja mitä asialle voitaisiin tehdä. Monikanavainen Piltti Myytinmurtajat -kampanja pureutui suomalaisvanhempien ennakkoluuloihin lasten purkkiruokia kohtaan ja sai aikaan vipinää lastenruokahyllyillä.

Myytit kumoon joka kanavassa

Drum toteutti pienten lasten vanhemmille kyselyn sekä fokusryhmähaastattelun, joissa havaittiin, että suomalaisten äitien ja isien luottamus purkkiruokiin oli matalalla tasolla, mikä johtui tiedon puutteesta. Ennakkoluulojen ja harhakäsitysten oikaisemiseksi Drumissa luotiin monikanavainen Piltti Myytinmurtajat -kampanja.

Kampanja startattiin sympaattisilla some-videoilla, joissa oiottiin pahimpia virhekäsityksiä lastenruokien raaka-aineiden laadusta sekä säilöntäaineista. Teema jalkautui suoraan printti- ja bannerimainontaan kohderyhmämedioissa sekä Pilttipiirin nettisivuille. Sosiaaliseen mediaan toteutettiin myös kuvakampanja. Näiden toimenpiteiden lisäksi joukko perhebloggaajia kutsuttiin aamiaiselle keskustelemaan lastenruokamyyteistä asiantuntijoiden kanssa.

Mediaviestinnän osalta tehtiin useita toimenpiteitä. Lastenruokien sitkeimpiä harhakuvitelmia avattiin kohderyhmän medioille. Myöhemmin kampanjaa jatkettiin viemällä toimittajia ja bloggaajia Turun tehtaalle asti katsomaan, miten lastenruokia valmistetaan. Tehdasvierailulta saatiin yksinomaan positiivista julkisuutta.

 

Tuloksellista markkinointiviestintää – ja lisää on luvassa

Piltti Myytinmurtajat -kampanja onnistui pysäyttämään kategorian laskun, ja Piltin myyntikäyrät lähtivät selkeään kasvuun. Piltti vahvisti kampanjan myötä selvästi markkina-asemaansa.

Tänä vuonna Piltillä puhalletaan syntymäpäiväkakusta 65 kynttilää, ja Drum jatkaa pitkäaikaisen asiakkaansa markkinointiviestinnän kumppanina syntymäpäivävuoden kampanjoinnin merkeissä. Uusia mielenkiintoisia toimenpiteitä on siis luvassa myös tänä vuonna.

Kristiina

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Kristiina Heikkonen

Puh. +358 44 050 6005

kristiina.heikkonen@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!