
Pohjois-Euroopan suurimman mallastamon brändi uudistui
Lähdimme rakentamaan yhdessä Viking Maltin kanssa yrityksen brändiä kokonaisvaltaisesti. Päätavoitteena oli uuden kohderyhmän, eli pienpanimoiden puhutteleminen.
”We are on a journey through the world of malt and we want you to come along.”
Viking Maltin brändi, logo, tarina, slogan, graafinen ilme ja kuvamaailma päivitettiin kokonaan. Nettisivut uusittiin täysin. Myös tuotteistus mietittiin uudelleen. Mallastajat ja heidän ammattitaitonsa haluttiin nostaa esiin. Samoin pohjoisen puhdas raaka-aine, ohra. Näkyvin ja tärkein media, mallassäkki, valjastettiin tämän lisäksi brändin viestintään.
Sanoista tekoihin
Brändin kirkastettu tarina ja ilme ovat jalkautuneet laajasti eri sisältöihin. Olemme mm. tuottaneet Viking Maltille sarjan videoita, joissa näytetään mallastuksen eri vaiheita, raaka-aineiden hankintaa sekä mallastajia työssään. Yhtenäinen teema ja ilme on jalkautettu myös messukonseptiksi.
Mukaan asiakkaiden maailmaan
Pienpanimoiden jatkuvana haasteena on kehittää yhä uusia kiinnostavia oluita. Viking Malt tahtoo auttaa heitä tässä. Uusien erikoismaltaiden kehittäminen, reseptiikka, koulutus ja inspiraation tarjoaminen ovat Viking Maltin asiakasviestinnän ydinsisältöä.
Vuonna 2017 toteutimme Viking Maltin pienpanimoasiakkaille kyselyn, jonka perusteella heille tarjottavia palveluita ja viestintää kehitetään edelleen.