Sokkokahvitasting ilahdutti – Nespresso kirkasti brändiään vaikuttajien avulla
case

Sokkokahvitasting ilahdutti – Nespresso kirkasti brändiään vaikuttajien avulla

Asiakas Nespresso
Kategoria
bloggaajatoimenpiteet, mediaviestintä, sosiaalinen media
Premium-annoskahveistaan tunnettu Nespresso on kansainvälisesti vahva brändi, joka haluaa profiloitua laadukkaiden kahvien ja kahviasiantuntijuuden suunnannäyttäjänä myös Suomessa. Drum toteutti Nespressolle elämyksellisen mediatilaisuuden uudenlaisen sokkokahvitastingin ympärille.

Nespresso halusi tuoda tilaisuudessa esille erityisesti kahviasiantuntijuuttaan sekä kahvien erinomaista laatua. Tavoitteena oli saada myös maksimaalista näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa vaikuttajien, kuten tunnettujen bloggaajien kautta sekä ylläpitää vahvoja pr-suhteita. Tilaisuuteen haluttiin sitoa myös brändille ajankohtainen aamukahviteema.

Nespressolle päätetiin järjestää elämyksellinen mediatilaisuus, joka jalostui dinner in the dark -tyylisestä konseptista Nespresso-henkiseksi mediatilaisuudeksi. Koska keskiössä olivat kahvit ja niiden laatu, tilaisuus rakennettiin jännittävän sokkokahvitastingin ympärille. Se päätettiin järjestää aamulla teeman mukaisesti.

Tilaisuuden ilme luotiin ajankohtaisen ja raikkaan kukkateeman kautta. Teemaa tuettiin kukkivalla GIF-kutsulla ja tilaisuuden materiaalilla: kahvimenulla sekä mindfulness- ja kahvitasting-ohjeilla.

Bloggaajat Marta Valtovirta, Johanna Piispa ja Pia Dahlman Nespresson sokkotastingiin.

 

 

Kahvin maku esiin somessa

Tilaisuuden paikaksi valikoitui bloggaajien suosima, kuvauksellinen Yes Yes Yes -ravintola. Kutsuvieraslista koostettiin pääosin Suomen suosituimmista lifestyle- ja ruokabloggajista.

Sokkotastingin ohjasivat Nespresson omat kahviasiantuntijat, joiden johdolla vieraat pääsivät tutustumaan kahvien alkuperään sekä eroavaisuuksiin. Tastingin avulla kahvien laatu ja makuvivahteet saatiin esiin hyvin, sillä näköaistin peittäminen herkisti kahvin maistelussa tärkeitä maku- ja hajuastia. Nespresson barista opetti tilaisuudessa vieraille lisäksi latte art -maitovaahtokuvioiden tekemistä Nespresson uusimmalla kahvikoneella.

Tasting-kahvit valmistettiin muun muassa Nespresson Creatista Plus -kahvikoneella.

Mindfulnessia kahvikupin kanssa

Tilaisuuteen sidottiin ajankohtainen mindfulness-teema. Mindfulness-instituutin perustaja Hanne Laasala piti vieraille aamiaisen yhteydessä kahviteemaisen tietoisen läsnäolon hetken, jonka avulla koettiin, miltä kahvin juominen tietoisesti tuntuu.

Tapahtuma sai erinomaiset tulokset: kaikki tilaisuudessa olleet bloggaajat julkaisivat tapahtumasta blogiinsa tai Instagramiin. Nespresso tavoitti yhden päivän aikana sosiaalisessa mediassa huimat 113 231 ihmistä.

Strictly Style -bloggaaja Hanna Väyrynen ja Metti Forssell

 

Kuvat Mikko Rasila

Saara

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Saara Ritvos

Puh. +358 40 750 0301

saara.ritvos@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!