Tuntematon Fira nousi koko rakennusalan uudistajaksi
case

Tuntematon Fira nousi koko rakennusalan uudistajaksi

Asiakas Fira
Rakennusyhtiö Fira halusi kääntää rakennusalan huonon maineen edukseen. Alan ajatusjohtajuutta lähdettiin rakentamaan rohkealla viestillä.

Fira-konserni oli vielä neljä vuotta sitten keskikokoinen ja suurelle yleisölle täysin tuntematon rakennusalan yritys, joka oli koko kymmenvuotisen historiansa ajan pyrkinyt toimimaan ”toisin kuin rakennusalalla yleensä”. Fira halusi tuoda uutta ajattelua alalle, jonka maine oli huono: aikataulut pettävät, budjetit paukkuvat ja laatu on mitä sattuu.

Fira valitsi Drumin strategiseksi viestintäkumppanikseen syksyllä 2014. Fira halusi kumppanin, joka sparraisi strategisesti ja taktisesti siinä, miten alan huono maine käännetään Firan vahvuudeksi.

Ajatusjohtajuus: Rakennusala kaipaa remonttia

Firan viestinnän teemaksi nostettiin heti yhteistyön alkuvaiheessa alan uudistaminen. Rohkealla ”rakennusala kaipaa remonttia” -viestillä lähdimme rakentamaan Firan ajatusjohtajuutta alalla, jossa ongelmista on perinteisesti vaiettu.

Viestinnässä tuotiin heti yhteistyön alussa vahvasti esiin palvelulähtöisyys ja luottamus. Alan teknistä jargonia tuotiin lähemmäs ihmistä ja vaikeita käsitteitä avattiin ymmärrettäviksi.

Firan viestintä on perustunut hyvin vahvasti mediaviestintään ja muuhun ansaittuun näkyvyyteen esimerkiksi erilaisissa puhujatilaisuuksissa. Drum on sparrannut ja valmentanut Firan puhemiehiä tiivisti, minkä lisäksi firalaisille on järjestetty useita koulutuksia esimerkiksi blogin kirjoittamisesta, sosiaalisen median hyödyntämisestä ja mediasuhteista.

Suurelle yleisölle Fira tuli tunnetuksi kaksi vuotta sitten, kun se toteutti roihuvuorelaisessa kerrostalossa putkiremontin siten, että asukkaiden tarvitsi muuttaa pois kotoaan vain kahdeksi viikoksi.

Tuloksellista viestintää – hyviä uutisia rakennusalalta

Viestintä on nivoutunut tiiviiksi osaksi Firan strategiaa alan haastajana, uudistajana ja kasvuyrityksenä. Nyt Fira tunnetaan rakennusalan edelläkävijänä, joka pyrkii toimimaan alaa uudistavana kumppanina yhteiskunnallisesti Suomessa.

Firan medianäkyvyys on kasvanut vuosi vuodelta. Viestinnän nostaminen strategian ytimeen on näkynyt myös Firan liiketoiminnassa: Fira on yli kaksinkertaistanut liikevaihtonsa neljässä vuodessa. Drum jatkaa Firan viestinnän kumppanina, ja tulevaisuudessa rakennusalan haasteita lähdetään taklaamaan kansainvälisillä markkinoilla.

Fira ja Drum yhdessä on palkittu viestinnästään useita kertoja sekä Suomessa että ulkomailla.

Reeta

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Reeta Toivanen

Puh. +358 44 757 7760

reeta.toivanen@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!