Virtuaalinen työpaja: näin Diakonissalaitokselle ideoitiin etänä kampanjaa nuorten hyväksi
case

Virtuaalinen työpaja: näin Diakonissalaitokselle ideoitiin etänä kampanjaa nuorten hyväksi

Asiakas Diakonissalaitos
Diakonissalaitos kaipasi apuamme tukea tarvitsevien nuorten hyväksi tehtävän varainhankintakampanjansa ideointiin. Jo kahden vuoden ajan toteutettua Syy elää -kampanjaa haluttiin kehittää eteenpäin. Toiveena oli ottaa henkilöstö, asiakkaat ja sidosryhmät mukaan työhön, jotta jokainen voisi allekirjoittaa kampanjan sanoman. Työpajan tavoitteena oli kerätä henkilöstön toiveet kampanjan kehittämiselle, kampanjan pääviestit sekä miettiä toimivia ideoita kampanjan toteutukseen.

Luovuus kukkimaan, myös etäyhteyksillä

Poikkeusolojen vuoksi 23 hengen työpaja päätettiin toteuttaa virtuaalisesti, drumilaisten fasilitoimana. Selvitimme etukäteen Diakonissalaitoksen henkilöstön sekä kohderyhmän, eli Diakonissalaitoksen nuorten ja lahjoittajien, ajatuksia ja toiveita työpajalle ja kampanjalle.

Napakka työpaja toteutettiin Zoom-virtuaalisovelluksella, jonka avulla iso osallistujamäärä pystyttiin jakamaan pienempiin keskusteluryhmiin. Ideat kerättiin virtuaalisilla muistilapuilla Ideaboardz-alustan kautta sekä pienryhmässä keskustellen, etukäteen valittujen puheenjohtajien johdolla.

Työtapa oli uudenlainen useimmille työpajaan osallistuneille, mutta se innosti ihmiset osallistumaan suunnitteluun uusilla menetelmillä. Työpajan tuloksena saatiin kirkastettua kampanjan sanomaa sekä löydettyä yhteinen suunta kampanjan jatkosuunnittelun tueksi.

Työpajasta sanottua:

”Päällimmäiseksi tunteeksi jäi innostus!”

”Tosi hienosti toimi tässä poikkeustilanteessa, ehkä jopa tehokkaampaa työskentelyä.
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!

“Oli kiva kokeilla uudenlaista työpajaa! Ja ruusuja myös siitä, että aikataulusta pidettiin tiukasti kiinni.”

“Kampanjan sisältö/teema näyttäytyy jokaiselle henkilölle eri tavalla, niin työtekijälle, viestinnän henkilöstölle kuin entiselle tai nykyiselle Vamos-nuorelle. Arvokasta on nähdä kampanja toisen henkilön silmin.”

”Päällimmäiseksi tunteeksi jäi innostus!”
Palautetta työpajasta
Kristiina

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Kristiina Heikkonen

Puh. +358 44 050 6005

kristiina.heikkonen@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!