Drum kahmi voittoja Finnish Comms Awards -viestintäkisassa
Drum

Drum kahmi voittoja Finnish Comms Awards -viestintäkisassa

30.10.20

MTL:n järjestämässä Finnish Comms Awards -kilpailussa palkitaan vuosittain Suomen parasta viestintää. Drum putsasi virtuaaligaalassa tänä vuonna isoimman palkintopöydän ja voitti huikeat neljä kategoriaa. Voitot tulivat kategorioista Yritys- ja organisaatioviestintä, Teollisuus & Rakentaminen, Vuoden viestintäkonsultti ja Vuoden pitchaaja

Haastavan Yritys- ja organisaatioviestintä -kategorian voitto napsahti Diakonissalaitoksen kanssa tehdyllä Sydän mukana -työnantajakuvatyöllä. Huolellisella pohjatyöllä ja erinomaisella yhteistyöllä asiakkaan kanssa saatiin kirkastettua säätiön työnantajakuva työntekijöitä puhuttelevaksi ja samalla tuplattua työhakemusten määrä.

Luova tarinankerronta oli pääosassa Erottaja2-työssä, joka voitti Teollisuus ja Rakentaminen -kategorian. Voittaneessa viestintätyössä Erottaja2-rakennuksesta tehtiin elävä viestintäkanava ja kohderyhmälle räätälöidyillä toimenpiteillä saavutettiin huikea media- ja somenäkyvyys.

Kategoriavoittojen lisäksi Vuoden viestintäkonsultti löytyi Drumin riveistä – Susanna Isohannin laaja-alainen osaaminen ja pitkä viestintäura vakuuttivat tuomariston.

Jo toista kertaa putkeen päätyi myös Vuoden pitchaaja -palkinto Drumiin. Viestintäkonsulttimme Vilja Vehkaoja hurmasi tuomariston rauhallisella innostuneisuudellaan ja varmalla esiintymisellään.

Drumin voittajatyöt ja tuomariston perustelut:

Teollisuus & Rakentaminen

Erottaja2 – Rakennuksesta elävä viestintäkanava
Trevian Asset Management Oy & Viestintätoimisto Drum

Tuomariston perustelut:
”Historia kiinnostaa ihmisiä” -väitteen paikkansapitävyys todistettiin jälleen. Strategia pohjaa kohteen ainutlaatuiseen ja mystiseen tarinaan. Ajallisesti ja kohderyhmittäin kohdennettujen toimenpiteiden kokonaisuus on vaikuttava: unohdettu talo on herätetty henkiin, nostettu puheenaiheeksi ja kiinnostavaksi paikaksi. Poikkeuksellista markkinointiviestintää konservatiivisella alalla.

Lue lisää Erottaja2-työstä

Yritys- ja organisaatioviestintä

Sydän mukana – Diakonissalaitoksen uusi työnantajakuva
Diakonissalaitos & Viestintätoimisto Drum

Tuomariston perustelut:
Lähtökohtina olivat tiukka kilpailu osaavasta työvoimasta ja työhyvinvointi. Pohjatyö on tehty huolellisesti: määritelty kipukohdat, asetettu kirkas tavoite ja suunniteltu johdonmukainen ja ehjä toimenpidekokonaisuus. Viestintä on kytketty luontevasti eri tavoin johtamiseen, esimiesten ja työyhteisön valmentamiseen. Toteutus on rohkea ja inhimillinen, ja hyvät tulokset näkyvät erityisesti rekrytoinnissa.

Lue lisää Diakonissalaitoksen työnantajakuvasta

Vuoden pitchaaja: Vilja Vehkaoja

Tuomariston perustelut:
Vilja Vehkaojan soljuva puheenvuoro tehosi tuomaristoon. Rauhallisella ja varmalla ulosannilla hän sai meidät puolelleen. Hän osasi välittää meille innostuksensa.

Vuoden viestintäkonsultti: Susanna Isohanni

Tuomariston perustelut:
Susanna Isohanni on laaja-alainen ja taktinen viestinnän osaaja. Hän suhtautuu viestintään tavoitteellisesti ja osaa tuoda esiin sen strategisen merkityksen organisaatioiden johdolle. Hän on pystynyt rakentamaan luottamuksen asiakkaidensa kanssa ja tämä näkyy myös useina palkintoina erilaisissa kilpailuissa.

Finnish Comms Awardsissa palkitaan parhaita viestintätöitä eri kategorioissa. Lisäksi valitaan Vuoden viestintäteko, Vuoden viestintätoimisto, Vuoden Spokesperson ja Vuoden viestintäkonsultti.

Katso kaikki kisan voittajat