Kahden viikon putkiremontti Effie Awardsin shortille kahteen kertaan
Asiakkaat

Kahden viikon putkiremontti Effie Awardsin shortille kahteen kertaan

22.11.17

Fira Palveluiden kanssa tehty kahden viikon putkiremontin markkinointiviestintä jatkaa kisamenestystä. Tällä kertaa projekti on valittu Effie Awards Finland -kilpailun shortlistalle kahdessa kategoriassa. Markkinointiviestintätyö on finaalissa ”Bisneshaasteet: uusi tuote tai palvelu”- ja ”Tuotteet ja palvelut: asuminen” -kategorioissa.

Effie Awards -kilpailussa etsitään tuloksellisimpia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Tuloksia putkiremontin markkinointiviestinnästä onkin tullut. Sen synnyttämä julkinen keskustelu laajeni koko rakennusalan vanhojen toimintatapojen kyseenalaistamiseksi.

Firan remontista julkaistiin mediassa viime marraskuussa yli 200 juttua, ja Twitterissä putkiremonteista keskusteltiin marraskuussa enemmän kuin koko edeltävänä vuonna yhteensä. Mikä parasta, Firan sai kuukaudessa enemmän tilauspyyntöjä kuin yleensä koko vuodessa ja myös sen jälkeen myynti on jatkunut hyvänä.

Työ on ollut kisamenestyjä, sillä se palkittiin MTL Communication Awards -kilpailussa sekä vuoden viestintätyönä että parhaana B2C palvelut -kategorian työnä. Suomen kuuluisin putkiremontti toi voiton kotiin myös kansainvälisessä SABRE Awards -kilpailussa, sillä kertaa Real Estate & Construction -kategoriassa. Marraskuussa sama projekti on myös kansainvälisen European Excellence Awards -kilpailun shortlistalla.

Effie-kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liito MTL ry järjestää kilpailun nyt 16. kerran. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver tai Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon. Palkinnot jaetaan torstaina 25.1.2018 Sanomatalossa.