Markkinointiviestinnän viikon parhaat palat
Tiesitkö?

Markkinointiviestinnän viikon parhaat palat

25.09.15

Markkinointiviestinnän viikko kokosi viestinnän ammattilaiset Wanhaan Satamaan 22.–23.9.

Kävimme kuuntelemassa, nämä jäivät mieleen:

  • Älä sorru nettisivu-uudistuksen sudenkuoppiin. Mieti sisältö ennen teknistä toteusta, valitse yksi henkilö, joka tekee sivuun liittyvät lopulliset päätökset ja ota sivuille mukaan vain asiakkaiden kannalta tärkeimmät asiat.
  • Suomen kolme luetuinta aikakauslehteä ovatkin asiakaslehtiä: Pirkka, Yhteishyvä ja OP-Pohjolan lehti.
  • Perinteiseen ostettu-ansaittu-oma-kolminaisuuteen on tullut neljäs mediamuoto, vuokrattu.
  • Vaikka sisältömarkkinointia haluavat tehdä nyt kaikki, kannattaa muistaa, minkä takia sitä tehdään: myynnin lisäämiseksi.
  • Markkinointiin ja viestintään tarvitaan lisää rohkeutta ja anarkiaa. Anteeksi saa helpommin kuin luvan.
  • Yritysviestinnän läpinäkyvyys toimii vain silloin, kun se vastaa asiakkaiden odotuksia. Odotuksiin voi puolestaan vaikuttaa intentioviestinnällä, eli kerrotaan mitä aiotaan tehdä ja otetaan sidosryhmät mukaan.