Viestintätoimisto on etusivun uutinen
Drum mediassa

Viestintätoimisto on etusivun uutinen

11.06.15

Totta se on. Kun lähes kymmenen vuotta sitten Teron ja Mikkojen kanssa pistimme Drumia pystyyn, viestintätoimisto strategisena kumppanina oli lähes kummajainen. Luottamus toimistoihin oli heikko, luovaa suunnittelua ei osattu myydä eikä ostaa ja toimistojen tekeminen sekä myös osaaminen oli suppeaa.

Tänään kaikki on toisin. Viestintätoimistoala kasvaa kymmenen prosentin vuosivauhdilla, eikä hiipumista liene näkyvissä.

Kokonaisvaltaiselle viestinnän suunnittelulle on kysyntää. Nyt suunnitellaan konsepteja, jotka taipuvat moneen kanavaan. Sellaista viestintää, joka saa aikaan keskustelua, aktivoi kuluttajia ja herättää tunteita.

Aika on kypsä myös sille, että viestintätoimisto voi olla asiakkaansa läheisin alan kumppani. Se edellyttää heittäytymistä, ideoita, strategista osaamista sekä asiakkaan bisneksen ymmärtämistä. Ja rohkeutta – sekä toimistolta että asiakkaalta.

Tästä Kauppalehden jutusta näet, miten viestintätoimistoilla Suomessa menee.

Maija Tommila