Hyppää sisältöön

DR OETKER — Kampanja

Paula opettaa ekaluokkalaisille kaveritaitoja

Kaveritaidot ovat sosiaalisia taitoja, joita täytyy harjoitella pienestä pitäen. Mitä nuorempana harjoittelun aloittaa, sitä paremmin osaa hoitaa sosiaalisia tilanteita. Nyt näitä tärkeitä taitoja eka- ja tokaluokkalaisille opettaa Dr. Oetkerin Paula-vanukkaat yhteistyössä SOS-Lapsikylän kanssa.


Kaveritaitojen harjoittelua ekaluokalta asti

Kukaan lapsi ei saa jäädä yksin syystä, ettei hänellä ole riittäviä taitoja kaverisuhteiden solmimiseen. Tämä tavoite sai SOS-Lapsikylän ja PAULA-vanukkaiden toteuttamaan kampanjan, jossa ekaluokkalaisille opetetaan kaveritaitoja. Kohderyhmäksi valittiin koulutiensä alkutaipaleella olevat ekaluokkalaiset opettajineen, sillä hyvät kaveritaidot auttavat kaverisuhteiden solmimisessa läpi elämän.



Kumppanina lasten etua ajava SOS-Lapsikylä

PAULA Kaveritaidot -kampanjan yhteistyökumppanina on SOS-Lapsikylä. Tarve kaveritaitojen opettamiselle havaittiin myös SOS-Lapsikylällä. Vuoden 2020 toukokuussa, koronan iskettyä Suomeen, SOS-Lapsikylä perusti Apuu-chatin, jotta kukaan lapsi ei jäisi yksin huoliensa ja pelkojensa kanssa.

Samaan aikaan avattiin kaveritaidoille oma nettisivu Kaveritaidot.fi, jonka tarkoituksena on antaa eväitä ekaluokkalaisten opettajille kaveritaitojen opettamiseksi. Kaveritaitoja edistettiin myös radiomainonnalla, HS:n natiiviartikkelilla, lehtimainoksilla, somesisällöillä ja vaikuttajaviestinnällä sekä somessa jaettavan Testaa, millainen kaveri olet -testin avulla.


Meistä harva pärjää täällä yksin, eli tarvitsemme toinen toisiamme. Hyvillä kaverisuhteilla on merkitys lapsen kasvulle ja kehitykselle. Kaikille löytyy kaveri – opettajien lisäksi vanhemmat ja yhteisöt voivat auttaa lapsia kaveritaidoissa. Hienoa, että kampanjassa keskitytään kaveritaitojen harjoitteluun ja vaalimiseen, jolloin parhaassa tapauksessa kiusaamista ei edes tapahdu.”

Linda Fall, tuotepäällikkö, Dr. Oetker

Simo Arvo
Asiakkuusjohtaja
+358 40 132 5682

Katso seuraavaksi

  • Kampanja

Slaidaa itsesi Ärrälle

  • Kampanja

Pelastetaan järvilohi

  • Kampanja

Palauta tulevaisuuteen -kampanja kannusti suomalaisia antamaan juomapakkauksille ikuisen elämän

  • Kampanja

Rahapelaaminen ei kannata – THL kampanjoi vedonlyönnin riskeistä

Haku