Hyppää sisältöön

Visitsauna.com — Brändi

Drum löi löylyä Helsinki SAUNAVISIONiin

Helsingin Töölönlahdella järjestettiin toukokuussa ainutlaatuinen ja jättisuosion saavuttanut saunatapahtuma, Helsinki SAUNAVISION. Tapahtuman strategisena viestintäkumppanina Drum varmisti, että paitsi lauteet myös median otsikot täyttyivät suomalaisen saunan ilosanomasta.


Laulun, löylyn ja yhdessäolon juhla

Helsingin Töölönlahdelle noussut Helsinki SAUNAVISION -saunakylä toi viisuviikolla suomalaisen saunakulttuurin ja Euroviisujen juhlahumun keskelle kaupunkia. Kaikille avoimen ja maksuttoman tapahtuman tavoitteena oli nostaa suomalaisen saunan ja saunakulttuurin näkyvyyttä niin Suomessa kuin maailmalla. Samalla tapahtuma toimii yhteisöllisenä lämmittelynä Euroviisujen finaalille.

Visitsauna.comin ja Helsingin kaupungin pilotoimassa maailman urbaaneimmassa saunakylässä löylyttelemään pääsi 15 erilaisessa saunassa kahden päivän aikana. Mutta miten varmistuttiin siitä, että viisufanit ja saunanrakastajat löytävät lauteille? Miten tapahtuma saadaan näyttämään yhtenäiseltä nopealla aikataululla? Kuinka hyödyntää kaikki viestinnällinen potentiaali? Näihin haasteisiin Drum tarttui.  



Drum vastasi tapahtuman brändäyksestä, viestinnästä ja visuaalisuudesta

Drum loi tapahtumalle selkeän brändin ja tarinan, joka heijasteli suomalaisen saunaperinteen raikkautta ja yhteisöllisyyttä. Drum suunnitteli myös tapahtuman ilmeen ja sen mukaiset materiaalit aina kutsuista, aitapeitteisiin ja henkilökunnan vaatteisiin.

Tapahtuman kokonaisvaltainen viestintä ja sen suunnittelu pääviesteineen ja toimenpiteineen oli Drumin vastuulla. Drumin asiantuntijat vastasivat tapahtuman mediaviestinnästä hoitaen tiedotteet, juttuvinkkaukset, mediasuhteiden hallinnan sekä puhehenkilöiden sparrauksen median kohtaamiseen. Drum hoiti myös kutsuvieras- ja mediapäivän kutsuprosessin sekä konsultoi tapahtumatuotannossa ja avajaistilaisuuden suunnittelussa.



Lopputuloksena valtava mediahuomio ja yleisön ylistys

Helsinki SAUNAVISION oli jättimenestys: viikonlopun aikana lauteille nousi lähes 2000 löylyttelijää ja kutsuvieras- ja mediatilaisuuteen ilmoittautui lähes 150 henkilöä. Rakennettu ennakkohype puri: kaikki laudepaikat varattiin vuorokaudessa.

Suomen ykkösmediat vierailivat tilaisuudessa ahkerasti ja tapahtuma sai laajaa medianäkyvyyttä: yhteensä yli kolmekymmentä mediaosumaa niin verkossa kuin printissä, yli 20 minuuttia ruutuaikaa televisiossa sekä yli puolituntia radioaalloilla. Tapahtuma kiinnosti myös kansainvälistä mediaa. Juttuja tehtiin paitsi ennakkoon myös livenä tapahtumasta ja lisäksi teemaan pureutuvia jatkoartikkeleita julkaistiin tapahtuman jälkeen. Tapahtuman järjestäjästä onnistuttiin rakentamaan suomalaisen saunaperinteen ja sen kaupallistamisen ajatusjohtajaa.


Suomen ykkösmediat vierailivat tilaisuudessa ahkerasti ja Helsinki SAUNAVISION sai laajaa medianäkyvyyttä.


Drum oli meille korvaamaton kumppani. Heidän luovuutensa ja ammattitaitonsa nostivat SAUNAVISIONin uudelle tasolle. Laadukkaalla brändäyksellä, upealla ilmeellä ja osuvalla sanoituksellaan Drum loi tapahtumalle sekä sydämen että kivijalan, jonka päälle oli helppo rakentaa yhdessä tapahtuman käytännön toteutusta. Tiukasta aikataulusta huolimatta viestinnällä saavutettiin tuloksia, joista ei osattu edes unelmoida!”

Tea Lindberg, saunayrittäjä ja tapahtuman järjestäjä




Annamari Säteri
Projektijohtaja
+358 40 718 3389

Katso seuraavaksi

  • Kampanja — 
  • Työnantajakuva

”Mä oon Tilintarkastaja” – Kuuma kampanja nosti tilintarkastusalan nuorten tietoisuuteen

  • Kampanja — 
  • Viestintä

Tilaa Toivolle! – Drum Arlan viestintäkumppanina auttamassa pääskyjä

Haku