

HSY-hahmo ja rotta jätekatoksella
HSY:lle luotiin tunnistettava ja supersankarimainen hahmo, joka viestii HSY:n toiminnasta ja ympäristömyönteisistä asenteista rennolla asenteella, ilman turhaa saarnaamista. Vastinpariksi hahmo sai toimintaa kritisoivan rotan, jonka näkökulmasta muun muassa toimiva jätehuolto on tylsä juttu. Rotta kun ei saa ruokaa, jos ihmiset lajittelevat jätteensä hyvin.
Kampanjoita varten tuotettiin erittäin monipuolista video- ja kuvasisältöä, jota voitiin hyödyntää monikanavaisesti ja versioida pitkäkestoisesti. Kampanjasisällöt pyörivät somessa, elokuvateattereissa ja kaupungilla. Kampanjan aikana tehtiin myös vaikuttajayhteistyötä neljän eri nuorten suosiman vaikuttajan kanssa.

81 %
HSY:n tunnettuus ja näkyvyys
60 %
18–25-vuotiaista muisti nähneensä kampanjan
2. sija
Vuoden paras elokuvamainos (Finnkino)

Katso seuraavaksi

- Kampanja
Palpan Vain kolme tapaa -kampanjan kasvoina Samuel Chime

- Kampanja —
- Työnantajakuva