Hyppää sisältöön

Veikkaus — Työnantajakuva

Veikkauksesta merkittävä suomalainen tech-rekrytoija – #techrekry

Miten saada teknologiosaajat kiinnostumaan yrityksestä, jota ei tunneta teknologiayrityksenä? Drum lähti rakentamaan markkinointiviestinnällä Veikkaukselle vahvaa työnantajakuvaa ICT-talona.

Kova kilpailu tekkiosaajista

Veikkaus on kaikille suomalaisille tuttu yritys, mutta tech-taloksi se ei juuri profiloidu.

Veikkauksella on kuitenkin suuri tarve ICT-osaajille nyt ja tulevina vuosina. Koska kilpailu teknologiaosaajista on rajua, Veikkaus halusi tulla huomatuksi ICT-työnantajana ja saada palkattua hyviä tech-osaajia lukuisiin avoimena olleisiin pesteihin. Rekrytoinnin lisäksi Veikkauksen suuri tavoite nyt ja tulevaisuudessa on pitää arvokkaat tech-osaajat talossa.

Drum lähti rakentamaan markkinointiviestinnällä Veikkaukselle vahvaa työnantajakuvaa ICT-talona.


Osaajien toiveet esiin

Kampanjassa haluttiin osoittaa, että Veikkaus tietää, mitä ICT-osaajat haluavat työltään. Niinpä Drum teetti Taloustutkimuksella kyselyn, jossa haastateltiin 150:tä ICT-alan ammattilaista siitä, mitä asioita he pitävät tärkeänä työssään.

Tulokset olivat yllättäviä: palkan sijaan suurin osa piti tärkeimpänä hyvää työilmapiiriä sekä joustavuutta. Osaajilla oli myös laajasti kokemuksia työuupumuksesta. Haastattelututkimuksessa vahvistui myös oletus siitä, että uusien osaajien on hyvin vaikeaa päästä alalle.

Kampanjan viestintäsisällöt rakennettiin tutkimustulosten pohjalta. Myös rekrytointiin saatiin kättä pidempää tuntemalla kohderyhmä paremmin.


Viestitään yhdessä asiantuntijoiden kanssa

Koska yhdessä viestimisessä on voimaa, Drum lähti hakemaan Veikkauksen kampanjalle laajempaa näkyvyyttä ja vaikuttavuutta yhteistyöllä alan järjestöjen kanssa. Suunnittelimme, käsikirjoitimme ja juonsimme asiantuntijapaneelin, jossa olivat mukana alan keskeiset asiantuntijat Tiviasta, Ohjelmisto- ja e-business ry:stä, FiComista ja Silo Ai:sta.

Keskustelu striimattiin webcastina ja sitä seurasi yli 200 ICT-alan osaajaa eri puolilla Suomea. Paneeli herätti paljon vilkasta keskustelua myös Twitterissä.


Vahvat sisällöt ja kiinnostavaa mediaviestintää

Drum kirjoitti aiheen ympäriltä natiiviartikkelin Iltalehteen, Tiviin ja Tekniikka&Talouteen. Artikkeli pohjautui kyselyn tuloksiin ja siihen oli haastateltu yhteistyökumppaneiden asiantuntijoita. Lisäksi Artikkeliin johtavat sisältö- ja displaynostot toteutettiin Alman medioissa oikealla kohdennuksella.

Tutkimuksen tuloksista tehtiin myös tiedote, joka poiki hyvin medianäkyvyyttä.

Drum suunnitteli Veikkauksen ICT-rekryille myös laskeutumissivun, joka profiloi Veikkausta teknologia-alan työpaikkana. Sivulle koottiin faktaa Veikkauksesta tech-talona, tärkeimmät työsuhde-edut, Taloustutkimuksen kyselyn tärkeimmät tulokset, asiantuntijapaneelin videotallenne sekä Veikkauksen avoimet ICT-työpaikat.

Drum suunnitteli ja toteutti myös Veikkauksen some-kanaviin sarjan animoituja infografiikoita ICT-osaajille suunnatun kyselyn tuloksista. Grafiikoissa nostettiin esille asioita, joita teknologiosaajat haluavat työpaikaltaan.


32 000

lukijaa natiiviartikkelilla Iltalehdessä,
Tivissä ja T&T:ssä (selvästi yli Iltalehden
keskiarvon).

YLI 200

arvokasta ICT-osaajaa
seuraamassa asiantuntijoiden
paneelikeskustelua.

KAIKKI

Veikkauksen avoimet ICT-työpaikat
täytettiin kampanjan aikana.


Roima nousu!

Veikkaus oli kovimpia nousijoita ICT-alan houkuttelevimpia työpaikkoja mittaavassa Universum-tutkimuksessa. Veikkaus nousi sijoituksissa vuodessa sijalta 44. sijalle 35. Houkuttelevimmista työpaikoista kysyttiin 755 tekkiosaajalta Suomessa.


SABRE-shortille

Drumin ja Veikkauksen työnantajakuvakampanja valittiin kansainvälisen SABRE Awards -kilpailun finaaliin. Drumin ja Veikkauksen kampanja ”All Bets on Tech: How Veikkaus Became a Tech Magnet” kilpailee sarjassa Employer branding, jossa se ottaa mittaa viidestä muusta kilpailevasta työstä huhtikuussa 2025. Lue lisää täältä.


Mikko Koivulehto
Konseptisuunnittelija, partneri
+358 40 555 1313

Katso myös

  • Työnantajakuva — 
  • Viestintä

Hyvantekijät – Drum suunnitteli Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen työnantajakuvan

  • Kampanja — 
  • Työnantajakuva

”Mä oon Tilintarkastaja” – Kuuma kampanja nosti tilintarkastusalan nuorten tietoisuuteen

Haku