

Osaajien toiveet esiin
Kampanjassa haluttiin osoittaa, että Veikkaus tietää, mitä ICT-osaajat haluavat työltään. Niinpä Drum teetti Taloustutkimuksella kyselyn, jossa haastateltiin 150:tä ICT-alan ammattilaista siitä, mitä asioita he pitävät tärkeänä työssään.
Tulokset olivat yllättäviä: palkan sijaan suurin osa piti tärkeimpänä hyvää työilmapiiriä sekä joustavuutta. Osaajilla oli myös laajasti kokemuksia työuupumuksesta. Haastattelututkimuksessa vahvistui myös oletus siitä, että uusien osaajien on hyvin vaikeaa päästä alalle.
Kampanjan viestintäsisällöt rakennettiin tutkimustulosten pohjalta. Myös rekrytointiin saatiin kättä pidempää tuntemalla kohderyhmä paremmin.
Viestitään yhdessä asiantuntijoiden kanssa
Koska yhdessä viestimisessä on voimaa, Drum lähti hakemaan Veikkauksen kampanjalle laajempaa näkyvyyttä ja vaikuttavuutta yhteistyöllä alan järjestöjen kanssa. Suunnittelimme, käsikirjoitimme ja juonsimme asiantuntijapaneelin, jossa olivat mukana alan keskeiset asiantuntijat Tiviasta, Ohjelmisto- ja e-business ry:stä, FiComista ja Silo Ai:sta.
Keskustelu striimattiin webcastina ja sitä seurasi yli 200 ICT-alan osaajaa eri puolilla Suomea. Paneeli herätti paljon vilkasta keskustelua myös Twitterissä.

32 000
lukijaa natiiviartikkelilla Iltalehdessä,
Tivissä ja T&T:ssä (selvästi yli Iltalehden
keskiarvon).
YLI 200
arvokasta ICT-osaajaa
seuraamassa asiantuntijoiden
paneelikeskustelua.
KAIKKI
Veikkauksen avoimet ICT-työpaikat
täytettiin kampanjan aikana.
Katso myös

- Työnantajakuva —
- Viestintä
Hyvantekijät – Drum suunnitteli Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen työnantajakuvan

- Kampanja —
- Työnantajakuva