Hyppää sisältöön

PALPA — Kampanja

Älä riko, piilota tai heitä roskiin!

Suomen palautuspakkaus (Palpa) jatkoi Drumin kanssa edellisvuosien tapaan menestyksekästä some-kampanjointia, jolla haluttiin hauskalla tavalla herätellä nuoria palauttamaan pullot ja tölkit palautusautomaatteihin.

Vain kolme tapaa -kampanjalla muistutettiin, että juomapakkausten kierrättäminen on yksinkertaista ja helppoa. Onhan vain kolme tapaa, jolla voi pilata pantillisen juomapakkauksen kiertokulun. Kunhan et riko, piilota tai heitä juomapakkausta roskiin vaan palautat sen palautusautomaattiin, voi pullo ja tölkki voi kiertää ikuisesti!

Drum vastasi kampanjasta koko sen kaaren ajan aina konseptoinnista ja vaikuttajan valinnasta, kuvauksiin ja mainonnan pyörittämiseen some-kanavissa.


Kampanjakasvoksi nuorten naurattaja Chime

Kampanjan mainoskasvoksi valikoitui TikTok-sketseistä ja tosi-tv:stä tuttu vaikuttaja Samuel Chime. Hulvattomissa mainosvideoissa Chime havainnollisti kolmea tyypillisintä virhettä, jotka voivat katkaista pullon tai tölkin kiertokulun. Mainosvideot valtasivat TikTokin, YouTuben ja Instagramin, josta mainonta ohjattiin kampanjan sanomaa avaavalle kampanjasivulle.

Nuorille tuttu vaikuttaja kiinnitti kohderyhmän huomion hektisillä ja nopeatempoisilla alustoilla ja onnistui koukuttamaan katsojat katsomaan videot myös ensimmäistä sekuntia pidemmälle.


Kaupallinen yhteistyö täydensi kampanjan viestiä

Kampanjavideoissa esiintymisen lisäksi Chime toteutti konseptin mukaisen kaupallisen yhteistyövideon TikTok-kanavalleen. Videossaan hän parodioi tyylilleen uskollisena erilaisten hahmojen kautta huonoja tekosyitä jättää juomapakkaus palauttamatta. 

Video saavutti jo orgaanisesti satojatuhansia näyttöjä, mikä kahden viikon boostauksella kasvoi lähes 2 miljoonaan näyttökertaan. Huiman tavoittavuuden lisäksi se keräsi lähes 30 000 tykkäystä ja pari sataa kommenttia


Kampanjan sisällöt saivat miljoonia näyttökertoja

Vain kolme tapaa -kampanjan mainosvideot valtasivat TikTokin, YouTuben ja Instagramin kesän 2024 aikana. Sisällöt keräsivät yhteensä yli 17 miljoonaa näyttöä tavoittaen loistavasti 18–24-vuotiaiden kohderyhmänsä. Myös videoiden katseluaikaa saatiin kasvatettua huimasti.


2 milj.

näyttöä vaikuttajavideolla

17 milj. näyttöä

Instagramissa, TikTokissa ja YouTubessa

30 000

tykkäystä sisällöillä


Annamari Säteri
Viestintäkonsultti
+358 40 718 3389

Katso lisää

  • Kampanja — 
  • Viestintä

Palpan Osta, juo, palauta, toista -kampanja kannusti nuoria palautusautomaateille

  • Kampanja — 
  • Työnantajakuva

”Mä oon Tilintarkastaja” – Kuuma kampanja nosti tilintarkastusalan nuorten tietoisuuteen

Haku