Hyppää sisältöön

RINNEKOTI — Kampanja

Rinnekodin rekrytointikampanja tavoitti sote-alan osaajat

Miten tavoittaa sote-alan ammattilaiset ja tehdä kunnianhimoista rekrytointiviestintää? Rinnekodin rekrykampanja toimi sekä taktisesti että rakensi hyvää työnantajamielikuvaa.


Mistä työntekijät vammaisalalle?

Rinnekoti on Suomen suurin yksityinen kehitysvamma-alan toimija, jonka rekrytointitarve on jatkuva. Kenttä on kuitenkin kilpailtu: lähes kaikki ammattilaiset ovat jo töissä, ja vain murto-osa heistä erikoistuu vammaisalalle. Drumin tuli suunnitella rekrytointikampanja, joka vastaisi sekä nopeisiin taktisiin tarpeisiin että rakentaisi työnantajamielikuvaa pitkällä tähtäimellä.


Ratkaisu: asiakkaiden ääni kuuluviin

Kampanja antoi äänen niille, joiden takia sote-alalla tehdään töitä. Drumin suunnittelema Työhaastattelu-kampanjakonsepti nosti Rinnekodin kehitysvammaiset asiakkaat rekrytointipäättäjiksi. He esittävät suoraan sydämestä tulevia rehellisiä kysymyksiä tuleville työnhakijoille. Usein Rinnekodin ohjaajat ovat mukana asiakkaiden arjessa niin pienissä kuin suurissakin jutuissa, ja tämä sai näkyä myös kampanjassa.

Konsepti taipui moneksi: sitä varten kuvattiin koskettavia videoita ja otettiin asiakkaista kauniit henkilökuvat. Kampanjalle perustettiin myös verkkosivu. Lisäksi tehtiin some- ja printtimainontaa sekä tuotettiin asiakkaiden kysymyksiin perustuva radiomainos.

Kampanjan kuvat: Heli Blåfield

Kampanjan videot tuotti Bonzu.


Tulokset toivat taloon osaajia ja rakensivat tunnettuutta

Kampanja tavoitti kohderyhmänsä erinomaisesti, ja tulokset somesta olivat kovat. Täsmäiskuna Lahteen ja Uudellemaalle kohdistunut kampanja tavoitti noin 70 000 yksittäistä alansa ammattilaista – varsin rajatussa kohderyhmässä. Kampanjavideoita katsottiin 93 000 kertaa, ja loppubanneriin asti videot katsoi noin 21 % tavoitetuista.

Tämän lisäksi kampanja noteerattiin myös Facebookin Markkinointikollektiivi-ryhmässä sekä Markkinointi&Mainonta-lehdessä. Kampanja on menestynyt myös alan kilpailuissa: Duunitorin Rekrygaalassa kampanja voitti Vuoden paras rekryilmoitus -palkinnon, ja Oikotien Rekrytoinnin parhaat 2019 -kilpailussa kampanja palkittiin puolestaan Paras rekrytointi-ilmoitus -palkinnolla.

70 000

Kampanja tavoitti noin 70 000 yksittäistä alansa ammattilaista

93 000

Kampanjavideoita katsottiin 93 000 kertaa

PARAS

Vuoden paras rekryilmoitus

Duunitorin Rekrygaalassa
Oikotien Rekrytoinnin parhaat


Avasimme kuusi uutta yksikköä, joten rekrytointitarpeemme oli poikkeuksellisen suuri. Kampanja-aikana saimme täytettyä noin 70 % työpaikoista, mikä on huikea tulos tavoitteeseen nähden. Yhteistyö Drumin tiimin kanssa oli sujuvaa ja tehokasta: jokainen yksityiskohta oli etukäteen huolella mietitty. Erityisryhmien kanssa työskentely vaatii myös hienovaraisuutta, minkä Drum huomioi. Oli ilo huomata, miten innoissaan asiakkaamme olivat mukana tekemässä kampanjamateriaaleja”.

Rinnekodin viestintäpäällikkö Taina Rönnqvist

Mari Kuusinen
Johtava viestintäkonsultti
+358 40 196 4374

Katso seuraavaksi

  • Kampanja

”Mä oon Tilintarkastaja” – Kuuma kampanja nosti tilintarkastusalan nuorten tietoisuuteen

työhyvinvointi
  • Kampanja

Mielenterveyden työkalupakki rakentaa inhimillisempää työelämää

Yhteiskunnallinen kampanja
  • Kampanja — 
  • Viestintä

Apteekkariliitto – Kannattaa kysyä!

  • Kampanja

Erton kampanja tavoitti Z-sukupolven

Haku