Vaimari joutaa romukoppaan
Solidaarisuuden naistenpäivänä 2019 käynnistämässä kampanjassa suomalaisia kannustettiin puuttumaan naisiin kohdistuvaan väkivaltaan niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Solidaarisuus on suomalainen Keniassa, Somalimaassa ja Nicaraguassa toimiva järjestö, joka parantaa naisten asemaa ja toimeentuloa ja on erikoistunut tyttöjen sukuelinten silpomisen vastaiseen työhön.
Kampanja rakentui idealle muuttaa vaimonhakkaajapaitana meillä ja maailmalla tunnettu toppi kokonaan uuteen merkitykseen eli solidaarisuuspaidaksi. Paidan ja kampanjan muiden visuaalisten elementtien toteuttajaksi valittiin kansainvälistäkin mainetta erityisesti gif-animaatioillaan kerännyt Anna Salmi, joka on aikaisemmin työskennellyt muun muassa Applelle, Adidakselle ja Buzzfeedille.
Vaimonhakkaajapaita on huono, mutta tunnettu lempinimi aluspaidalle. Tämän oivalluksen valjastimme Solidaarisuuden naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisen kampanjan luovaksi ytimeksi. Solidaarisuuspaita muistuttaa meitä siitä, että sillä on väliä, mitä nimiä ja sanoja käytämme asioista.”
Drumin johtava viestintäkonsultti Mari Kuusinen
Katso seuraavaksi
- Kampanja
”Mä oon Tilintarkastaja” – Kuuma kampanja nosti tilintarkastusalan nuorten tietoisuuteen
- Kampanja
Mielenterveyden työkalupakki rakentaa inhimillisempää työelämää
- Kampanja —
- Viestintä
Apteekkariliitto – Kannattaa kysyä!
- Kampanja