Hyppää sisältöön

Uutinen — 4.3.2025

Drumin ja Veikkauksen yhteistyö kansainvälisen SABRE Awards -kilpailun finaaliin

Drumin Veikkaukselle toteuttama työnantajakuvakampanja on valittu kansainvälisen SABRE Awards -kilpailun finaaliin.

Vuoden 2025 SABRE Awards EMEA -kilpailun shortlistille valittiin 400 parasta viestinnänalan työtä yli 2000 hakemuksen joukosta. Iloksemme Drumin ja Veikkauksen yhteistyö ylsi finaalipaikalle!

Drumin ja Veikkauksen kampanja ”All Bets on Tech: How Veikkaus Became a Tech Magnet” kilpailee sarjassa Employer branding, jossa se ottaa mittaa viidestä muusta kilpailevasta työstä.

Kampanja, jolla Veikkauksesta tehtiin merkittävä suomalainen tech-talo

Veikkaus on kaikille suomalaisille tuttu yritys, mutta merkittäväksi tech-taloksi sitä ei ole välttämättä osattu yhdistää. Veikkauksella oli kuitenkin tunnistettu suuri tarve ICT-osaajille, mutta tiukassa kilpailussa tech-osaajista se ei pärjännyt tarpeeksi hyvin.

Drum lähti rakentamaan Techrekry-kampanjalla vahvaa työnantajakuvaa Veikkauksesta tech-talona. Tavoitteena oli lisätä Veikkauksen tunnettuutta ja uskottavuutta alan työnantajana. Kampanjassa haluttiin myös korostaa, että Veikkaus todella tietää, mitä ICT-osaajat haluavat työltään.

Pitkäkestoiseen yhteistyöhön pohjautuvassa kampanjassa toteutettiin ICT-alan ammattilaisten kysely, livestriimattu asiantuntijapaneeli tuloksista, mediaviestintää, monta natiiviartikkelia, kampanjan omat nettisivut ja roppakaupalla somesisältöjä. Erityisen pidetyssä Tittelien takana -somesarjassa veikkauslaiset pääsivät itse kertomaan työnsä parhaista paloista.

Kampanjalla saavutettiin monta silmäparia — sekä kaikkein tärkeimpänä kaikki Veikkauksen avoimet ICT-paikat saatiin täytettyä. Lisäksi Veikkaus noteerattiin kovimpana nousijana ICT-alan houkuttelevimpia työpaikkoja mittaavassa Universum-tutkimuksessa nostaen sijoitustaan roimasti vuoden aikana sijalta 44 sijalle 35.

Vuoden 2025 EMEA SABRE Awards -gaala järjestetään 2. huhtikuuta Lontoossa

SABRE Awards on maailman suurin ja arvostetuin viestintäalan kilpailu, jossa palkitaan vuosittain parhaita viestinnän kampanjoita. Drumin ja muiden suomalaisten viestinnän supertyöt kilpailevat Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) alueen kilpailussa.

Tutustu vuoden 2025 SABRE EMEA finalisteihin täältä

Tutustu tarkemmin Veikkauksen työhön täältä

Uutinen
Janina Tolvanen
+358 50 353 2201

Pysy kuulolla

Tilaa Drumin uutiskirje ja saat tuoreimmat uutiset
ensimmäisten joukossa.


Haku