Uutinen — 7.11.2025
Drum voittoisana Finnish Comms Awards -gaalassa asiakkaittensa Veikkauksen, Lindströmin ja Trevianin kanssa
Suomen suurimman ja merkittävimmän viestintäkilpailu Finnish Comms Awardsin -palkintogaalassa juhlittiin eilen iloisissa tunnelmissa viestintäalan ammattilaisten kesken. Drum pääsi pokkaamaan voitot kahdessa merkittävässä kategoriassa: Drumin ja Veikkauksen yhteinen työ palkittiin Työnantajakuvan ja organisaatiokultuurin kehittäminen -kategorian parhaana, ja Drumin sekä Lindströmin yhteistyö johti Vastuullisuusviestintä ja yhteiskunnalliset teemat -kategorian voittoon. Lisäksi Drumin strateginen viestintäapu Trevianille Helsinki-hallin viestinnän hallitsemisessa poiki kunniamaininnan.
Kisassa oli tänä vuonna ennätysmäärä kovatasoisia kisatöitä: kilpailuun jätettiin 173 viestintätyötä lähes 30 eri toimistosta.
Veikkaus laittoi paukkuja viestintään ja lähti rakentamaan mielikuvaansa tech-työnantajana
Veikkauksen tech-rekrykampanja kirkasti työnantajamielikuvaa ja auttoi täyttämään kaikki avoimet ICT-työpaikat, vaikka kilpailu osaajista on kovaa. Kampanja pohjattiin Taloustutkimuksen kyselyyn, jonka löydöksistä rakennettiin datavetoinen, monikanavainen viestintäkokonaisuus. Kampanjan avulla Veikkauksen mielikuva tech-työnantajana teki koko kategorian kovimman nousun ICT-alan houkuttelevimpia työpaikkoja mittaavassa tutkimuksessa. Työ palkittiin Työnantajakuvan ja organisaatiokulttuurin kehittäminen -kategorian parhaana.
Tutustu tarkemmin Veikkauksen työhön täällä.
Hyvin pyyhkii – Lindströmistä vastuullisuudestaan tunnettu toimija
Lindströmin kiertotalouteen perustuva liiketoiminta luo vahvan pohjan vastuullisuudelle. Yritys halusi profiloitua alansa vastuullisimpana toimijana paitsi asiakkaiden myös suuren yleisön silmissä, ja siksi sen koko viestintä valjastettiin tukemaan tätä tavoitetta. Vastuullisuudesta tehtiin viestinnän strateginen ydin, ja mediaviestinnän avulla lähdettiin onnistuneesti vahvistamaan Lindströmin asemaa alan vastuullisimpana toimijana. Työ palkittiin Vastuullisuusviestintä ja yhteiskunnalliset teemat -kategorian voittajana.
Tutustu tarkemmin Lindströmin työhön täällä.
Kunniamaininta Helsinki-hallin viestinnän hallitsemiselle
Helsinki-hallin paluu suomalaisomistukseen vaati poikkeuksellista viestinnän hallintaa. Drum suunnitteli Trevianille kolmiportaisen viestintästrategian – salaisista neuvotteluista aina kaupan julkistamiseen – varmistaen, että median huomio ei vaarantanut prosessia. Lopputuloksena syntyi hallittu ja laajasti tavoittanut mediaviestintä, joka tuki onnistunutta kauppaa. Työ palkittiin kunniamaininnalla Strateginen viestintäkonsultointi -kategoriassa.
Tutustu tarkemmin Helsinki-hallin työhön täällä.
Isosta kisaajamäärästä short-sijoitukselle pääsi myös EY:n kanssa tekemämme yhteistyö, jossa viestinnän kulmakiveksi nostettiin Liigaraportti, joka yhdisti innovatiivisella tavalla suomalaisille rakkaan jääkiekon ja talousasiantuntemuksen.
Drumin Kristiina Heikkonen tuomaristossa
Drumin operatiivinen johtaja Kristiina Heikkonen pääsi näkemään kisatöiden kirjon tuomaristosta käsin.
” Tänä vuonna isosta määrästä kisatöitä erottui toisaalta kirkkaat ideat ja oivallukset ja toisaalta pitkäjänteinen, monipuolinen ruohonjuuritasontyö, jolla oltiin saatu mitattavia tuloksia aikaan. Tänä vuonna monella menestyneellä kisatyöllä saatiin aikaan myös selkeitä yhteiskunnallisia muutoksia – tässä viestinnän merkitys pääseekin parhaiten oikeuksiinsa.”
Pysy kuulolla
Tilaa Drumin uutiskirje ja saat tuoreimmat uutiset
ensimmäisten joukossa.