Uutinen — 30.9.2022
Drum ylsi Finnish Comms Awards -finaaliin kahdella työllä
Drumin työt Fazer Leipomoiden ja Nokia-puhelimia valmistavan HMD Globalin kanssa pääsivät shortlistille Marketing Finlandin järjestämässä Finnish Comms Awards -kilpailussa, jossa palkitaan Suomen parasta viestintää.
Fazer Leipomoiden Eläköön Reissumiehen erilaisuus! -kampanja on ehdolla vuoden repäisy -kategoriassa (B2C) ja HMD:n Nokia XR20 – Ready to rumble -kampanjan kategoria on palvelu- ja tuoteviestintä (B2C).
Reissumies herätti keskustelua somessa
Fazer Leipomoiden Eläköön Reissumiehen erilaisuus! -kampanjassa Drum vastasi kampanjan viestinnästä yhteistyössä Fazerin viestintätiimin kanssa. Tavoitteena oli ravistella perinteistä mieskuvaa. Reissumies herätti valtavasti reaktioita ja keskustelua sekä mediassa että somessa – puolesta ja vastaan.
Mainostoimisto Ivalon konseptoimassa kampanjassa Reissumies-hahmoksi vaihdettiin ensimmäistä kertaa uudet kasvot ja annettiin tilaa uudenlaisille miessankareille. Tunnetut kampanjakasvot elivät todeksi Fazerin kanssa jakamiaan arvoja: suvaitsevaisuutta, yhdenvertaisuutta ja toisten hyväksymistä.
HMD tavoitti nuoret aikuiset lätkäkampanjalla
HMD Globalin Nokia XR20 – Ready to rumble -kampanjan tähtäimessä oli jääkiekon MM-kotikisat, joiden kumppani HMD Global oli. Jääkiekkokampanjassa haluttiin paitsi korostaa Nokia XR20 -puhelimen kestävyyttä, myös tavoitella nuorten aikuisten kohderyhmää.
Drum suunnitteli kampanjan, jossa HMD kutsui radiopersoonat Vikin ja Köpin pelaamaan jääkiekkoa erityisen kestävällä Nokia XR20 -puhelimella. Kaksikon pelistä kuvatun videon ympärille rakennettiin tavoitteet saavuttanut markkinointiviestinnän kampanja, jolla tavoitettiin somessa miltei kaksi miljoonaa suomalaista ja saatiin kymmeniä mediaosumia.
Katso video täältä.
Finnish Comms Awards -voittajat palkitaan 26.10.2022 järjestettävässä gaalassa. Kilpailuun osallistui tänä vuonna yli 100 työtä.
Pysy kuulolla
Tilaa Drumin uutiskirje ja saat tuoreimmat uutiset
ensimmäisten joukossa.