Hyppää sisältöön

Uutinen — 6.10.2025

Drum ylsi Finnish Comms Awardsin finaaliin neljällä kisatyöllä

Finnish Comms Awards
Finnish Comms Awards

Drumin vuoden parhaimmissa viestinnän töissä profiloitiin Veikkaus tech-talona, laukaistiin EY:n Liigaraportin viestintä maaliin, rakennettiin toimiva viestintästrategia Helsinki-hallin mediajulkisuudelle ja tehtiin Lindströmin vastuullisuudesta viestinnän strateginen ydin.

Viestintätoimistojen vuosi huipentuu taas, kun Finnish Comms Awardsissa nostetaan esiin vuoden parhaat viestintätyöt ja kruunataan kategorioiden parhaat. Tällä kertaa Drum on kisassa mukana neljällä upealla kisatyöllä. Kisatyöt erottuivat edukseen ennätysmäisen kovatasoisesta ja lukuisasta, yli 173 kisatyön joukosta.

Helsinki-halli: 3 strategiaa yhdessä kaupassa

Helsinki-hallin paluu suomalaisomistukseen vaati poikkeuksellista viestinnän hallintaa. Drum suunnitteli Trevianille kolmiportaisen viestintästrategian – salaisista neuvotteluista aina kaupan julkistamiseen – varmistaen, että median huomio ei vaarantanut prosessia. Lopputuloksena syntyi hallittu ja laajasti tavoittanut mediaviestintä, joka tuki onnistunutta kauppaa.

Tutustu tarkemmin Helsinki-hallin työhön täällä.

Kaikki panokset pelissä – Näin Veikkauksesta tuli tech-osaajien kärkikohde

Veikkauksen tech-rekrykampanja kirkasti työnantajamielikuvaa ja auttoi täyttämään kaikki avoimet tech-paikat, vaikka kilpailu osaajista on kovaa. Kampanja pohjattiin Taloustutkimuksen kyselyyn, jonka löydöksistä rakennettiin datavetoinen, monikanavainen viestintäkokonaisuus. Kampanjan avulla Veikkauksen mielikuva tech-työnantajana nousi roimasti ICT-alan houkuttelevimpia työpaikkoja mittaavassa tutkimuksessa.

Tutustu tarkemmin Veikkauksen työhön täällä.

EY:n Liigaraportti – Den glider in

EY:n Liigaraportti nostettiin yllättävästi viestinnän kulmakiveksi yhdistämällä suomalaisille rakas jääkiekko ja talousasiantuntemus. Kantaaottava ja paikallisuutta korostava viestintä teki EY:stä näkyvän ja erottuvan big four -kentässä. Liigaraportin isästä Janne Aallosta tuli odotettu asiantuntija, raportista valtakunnallinen mediatapaus ja EY:n medianäkyvyys kasvoi selvästi.

Tutustu tarkemmin EY:n työhön täällä.

Hyvin pyyhkii – Lindströmistä vastuullisuudestaan tunnettu toimija

Lindströmin kiertotalouteen perustuva liiketoiminta luo vahvan pohjan vastuullisuudelle. Yritys halusi profiloitua alansa vastuullisimpana toimijana paitsi asiakkaiden myös suuren yleisön silmissä, ja siksi sen koko viestintä valjastettiin tätä tavoitetta tukemaan. Vastuullisuudesta tehtiin viestinnän strateginen ydin, ja mediaviestinnän avulla lähdettiin onnistuneesti vahvistamaan Lindströmin asemaa alan vastuullisimpana toimijana.

Shortille päässeitä juhlitaan ja kisan voittajia jännitetään Finnish Comms Awards -gaalassa 6.11.2025.

Uutinen
Kristiina Heikkonen
Operatiivinen johtaja
+358 44 050 6005

Pysy kuulolla

Tilaa Drumin uutiskirje ja saat tuoreimmat uutiset
ensimmäisten joukossa.


Haku