Metalli kiertää ikuisesti – Mepakin brändiuudistus kiteytti viestit ja kiillotti pinnan
case

Metalli kiertää ikuisesti – Mepakin brändiuudistus kiteytti viestit ja kiillotti pinnan

Kierrätys, lajittelu, kiertotalous – Mepakin toimiala on otsikoissa ja huulilla. Mepakilla on tärkeä rooli tässä kokonaisuudessa: se järjestää metallipakkausten kierrätyksen Suomessa. Yrityksen brändi oli kuitenkin päässyt pölyttymään ja kaipasi kirkastusta. Tavoitteena oli tehdä näkyväksi Mepakin tekemä hyvä työ sen ansaitsemalla tavalla.

Lähdimme toteuttamaan Mepakin brändiuudistusta tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Projekti aloitettiin työpajoilla, joissa työstimme yrityksen ilmettä ja ydinviestejä. Asiakkaan lisäksi työskentelyyn osallistui Mepakin sidosryhmien edustajia, jotta työhön saatiin eri näkökulmia. Työpajojen hedelmät tiivistimme viestintästrategiaksi ja uudeksi visuaaliseksi ilmeeksi.

Tuotokset

Kipeimmin uudistusta kaipasi Mepakin nettisivu, joka on paitsi viestinnän kotipesä myös tärkeä työkalu lukuisille metallipakkausten kierrätykseen osallistuville toimijoille. Sivulta löytyvät muun muassa metallipakkausten kierrätysohjeet, yritys- ja kuluttajapakkausten vastaanottoterminaalit ja tuottajavastuullisten yritysten kierrätysmaksut. Vanha sivusto oli vaikea käyttää ja päivittää.

Nettisivun lisäksi uuden muodon ovat saaneet muun muassa Mepakin yritysesittely, käyntikortit ja asiakirjapohjat.

Toinen uudistuksen kohde oli Mepakin ilme. Raikastetun ilmeen ytimessä ovat logo, värimaailma sekä Jarkko Mikkosen ottamat tyylikkäät kuvat.

Tulokset & palaute

Työn lopputuloksena Mepak sai helppokäyttöiset ja ajantasaiset nettisivut sekä toimivat, visuaaliset työkalut viestintään.
– Mepakin näkökulmasta Drumin kanssa tehtiin sujuvaa yhteistyötä, jonka kulmakivenä oli avoin viestintä. Drumilaisten kanssa oli hauska työskennellä. Yhteistyö oli välitöntä ja prosessin aikana koin, että ajatuksista ja toivomuksista keskusteltiin avoimesti molemmin puolin. Lopputuloksena on viestinnällinen kokonaisuus, joka kuvastaa Mepakia ja vahvistaa meidän brändiämme, kertoo Mepakin toimitusjohtaja Satu Estakari.

Artikkelikuva: Jarkko Mikkonen

Lopputuloksena on viestinnällinen kokonaisuus, joka kuvastaa Mepakia ja vahvistaa meidän brändiämme.
Satu Estakari
Mepak
Mirkka

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Mirkka Guthwert

Puh. +358 40 538 1837

mirkka.guthwert@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!