
Metalli kiertää ikuisesti – Mepakin brändiuudistus kiteytti viestit ja kiillotti pinnan
Lähdimme toteuttamaan Mepakin brändiuudistusta tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Projekti aloitettiin työpajoilla, joissa työstimme yrityksen ilmettä ja ydinviestejä. Asiakkaan lisäksi työskentelyyn osallistui Mepakin sidosryhmien edustajia, jotta työhön saatiin eri näkökulmia. Työpajojen hedelmät tiivistimme viestintästrategiaksi ja uudeksi visuaaliseksi ilmeeksi.
Tuotokset
Kipeimmin uudistusta kaipasi Mepakin nettisivu, joka on paitsi viestinnän kotipesä myös tärkeä työkalu lukuisille metallipakkausten kierrätykseen osallistuville toimijoille. Sivulta löytyvät muun muassa metallipakkausten kierrätysohjeet, yritys- ja kuluttajapakkausten vastaanottoterminaalit ja tuottajavastuullisten yritysten kierrätysmaksut. Vanha sivusto oli vaikea käyttää ja päivittää.
Nettisivun lisäksi uuden muodon ovat saaneet muun muassa Mepakin yritysesittely, käyntikortit ja asiakirjapohjat.
Toinen uudistuksen kohde oli Mepakin ilme. Raikastetun ilmeen ytimessä ovat logo, värimaailma sekä Jarkko Mikkosen ottamat tyylikkäät kuvat.
Tulokset & palaute
Työn lopputuloksena Mepak sai helppokäyttöiset ja ajantasaiset nettisivut sekä toimivat, visuaaliset työkalut viestintään.
– Mepakin näkökulmasta Drumin kanssa tehtiin sujuvaa yhteistyötä, jonka kulmakivenä oli avoin viestintä. Drumilaisten kanssa oli hauska työskennellä. Yhteistyö oli välitöntä ja prosessin aikana koin, että ajatuksista ja toivomuksista keskusteltiin avoimesti molemmin puolin. Lopputuloksena on viestinnällinen kokonaisuus, joka kuvastaa Mepakia ja vahvistaa meidän brändiämme, kertoo Mepakin toimitusjohtaja Satu Estakari.
Artikkelikuva: Jarkko Mikkonen