
Tarve yhtenäiselle identiteetille
Rajat ylittävän terveydenhuollon yhteyspiste on Kelaan sijoitettu viranomainen, joka tarjoaa tietoa ja neuvontaa terveyspalvelujen käyttämisestä ulkomailla ja Suomessa. Palvelu on ollut toiminnassa noin 10 vuotta ja vuosien varrella sen visuaalinen ilme on muotoutunut pitkälti verkkosivuston kehitys edellä. Tarve selkeälle identiteetille verkkosivuilla, somessa, tapahtumissa ja asiakasviestinnässä oli kasvanut, ja yhteyspiste halusi linjata brändinsä sekä sisällöllisesti että visuaalisesti.
Drum tarttui toimeen tavoitteenaan päivittää ilme uudeksi ja raikkaaksi sekä suunnitella puhutteleva identiteetti palvelulle yhteistyössä asiakkaan kanssa.






Brändi, joka viestii palvelun arvoja
Työn lopputuloksena Drum kokosi asiakkaalle kattavan brändikirjan, joka sisältää brändin ydinviestit ja tarinan, äänensävyn ja puhetavan ohjeistuksen, visuaalisen ilmeen elementit, kuten logon, värit, typografian, ikonit ja kuvitukset, sekä ohjeet brändin soveltamiseen eri kanavissa. Brändikirja tarjoaa selkeän kehyksen, joka helpottaa palvelusta viestimistä.
Brändiuudistus auttoi yhteyspistettä parantamaan palvelun tunnettuutta ja teki viestinnästä yhtenäisempää. Drumin työllä varmistettiin myös, että brändi viestii palvelun arvoja ja haluttua mielikuvaa kaikissa kanavissa.


Drumin kanssa toteutettu brändiuudistus onnistui paremmin kuin hyvin! Drumin tiimi paneutui tavoitteisiimme kunnolla ja työn tuloksena palvelumme sanoitus ja visuaalisuus kehittyivät juuri oikeaan suuntaan.
Uudistettu brändi näkyy konkreettisesti muun muassa uusissa brändikuvissa, joiden monenlaisiin käyttömahdollisuuksiin olemme tosi tyytyväisiä. Yhteistyö Drumin kanssa oli sujuvaa, tehokasta ja myös erittäin kivaa!”
Rajat ylittävän terveydenhuollon yhteyspiste


Katso seuraavaksi

- Brändi
Aiempaa lämpimämpi Kela – Drum uudisti Kelan brändin yhdessä asiakkaan kanssa

- Kampanja —
- Viestintä