Hyppää sisältöön

MEPAK — Brändi

Metalli kiertää ikuisesti – Mepakin brändiuudistus kiteytti viestit ja kiillotti pinnan

Kierrätys, lajittelu, kiertotalous – Mepakin toimiala on otsikoissa ja huulilla. Mepakilla on tärkeä rooli tässä kokonaisuudessa: se järjestää metallipakkausten kierrätyksen Suomessa. Yrityksen brändi oli kuitenkin päässyt pölyttymään ja kaipasi kirkastusta. Tavoitteena oli tehdä näkyväksi Mepakin tekemä hyvä työ sen ansaitsemalla tavalla.


Viestin ja ilmeen kirkastus

Toteutumme Mepakin brändiuudistuksen tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Projekti aloitettiin työpajoilla, joissa työstimme ydinviestejä. Asiakkaan lisäksi työskentelyyn osallistui Mepakin sidosryhmien edustajia, jotta työhön saatiin eri näkökulmia.

Työpajojen hedelmät tiivistimme viestintästrategiaksi sekä uudeksi visuaaliseksi ilmeeksi. Raikastetun ilmeen ytimessä ovat logo, värimaailma sekä Jarkko Mikkosen ottamat tyylikkäät kuvat.



Uudet verkkosivut

Kipeimmin uudistusta kaipasi Mepakin nettisivu, joka on paitsi viestinnän kotipesä myös tärkeä työkalu lukuisille metallipakkausten kierrätykseen osallistuville toimijoille. Sivulta löytyvät muun muassa metallipakkausten kierrätysohjeet, yritys- ja kuluttajapakkausten vastaanottoterminaalit sekä tuottajavastuullisten yritysten kierrätysmaksut.

Nettisivun lisäksi uuden muodon ovat saaneet muun muassa Mepakin yritysesittely, käyntikortit ja asiakirjapohjat.

Työn lopputuloksena Mepak sai helppokäyttöiset ja ajantasaiset nettisivut sekä toimivat, visuaaliset työkalut viestintään.


Yhteistyö oli välitöntä ja prosessin aikana koin, että ajatuksista ja toivomuksista keskusteltiin avoimesti molemmin puolin. Lopputuloksena on viestinnällinen kokonaisuus, joka kuvastaa Mepakia ja vahvistaa meidän brändiämme.”

Mepakin toimitusjohtaja Satu Estakari

Maija Tommila
Strateginen suunnittelija, partneri, hallituksen puheenjohtaja

Katso seuraavaksi

  • Sisältömarkkinointi

Harrastusviikon verkkosivut viidessä viikossa

  • Brändi

Drum loi uuden brändin pörssiyhtiö Eforelle

Haku