714 000
Tavoitettu Instagramissa
1 143 000
Tavoitettu Facebookissa
24
Mediaosumaa
Katso seuraavaksi
- Kampanja —
- Viestintä
Eläköön Reissumiesten erilaisuus
- Kampanja
HMD — Kampanja
Nokia-puhelimia valmistava HMD Global oli keväällä 2022 Suomessa pidettyjen jääkiekon mm-kisojen yhteistyökumppani. Kisoja varten haluttiin luoda kampanja, jonka keskiössä oli kestävyydestään tunnettu Nokia XR20 -puhelin. Drum suunnitteli ja toteutti nuoret aikuiset tavoittaneen kisakampanjan, jossa radiopersoonat Viki ja Köpi haastettiin pelaamaan jääkiekkoa Nokia XR20 -puhelimella.
HMD Global valitsi Drumin viestintätoimistokseen keväällä 2022. Samana keväänä se oli Jääkiekon mm-kisojen yhteistyökumppanina. Kisoja varten haluttiin rakentaa kampanja, jonka keskiöön nostettiin vuotta aiemmin julkaistu Nokia XR20. Kampanjassa haluttiin korostaa erityisesti puhelimen kestävyyttä.
Vaikka Nokian brändillä on Suomessa vahva asema, Nokia-puhelinten käyttäjät ovat yleensä iäkkäämpiä. Jääkiekon mm-kisojen kampanjassa haluttiinkin tavoittaa erityisesti nuoret aikuiset.
Kampanjakonseptin keskiöön tuotiin kestävyys. Luovana ideana oli pelata jääkiekkoa käyttäen Nokia XR20 -puhelinta kiekkona. Pelaajiksi kutsuttiin tunnetut juontajat Viki ja Köpi.
Pelistä kuvattiin vauhdikas video ja hauskaa behind the scenes -materiaalia, joissa puhelin säilyi ehjänä pelin tuoksinassakin.
Kampanja alkoi lehdistötiedotteella, jossa kerrottiin kisayhteistyöstä ja Vikin ja Köpin pelivideosta. MM-kisojen aikana kampanjavideoita pyöri aktiivisesti kisahalleilla ja sosiaalisessa mediassa. Viki ja Köpi julkaisivat omilla tileillään videoita ja ohjasivat seuraajiaan seuraamaan myös Nokia-puhelinten uutta IG-tiliä. Seuraajia houkuteltiin kilpailuilla, joissa kysyttiin Suomen pelien jälkeen matsin kestävintä pelaajaa. Instagram-tilille ohjattiin liikennettä myös jo olemassa olevalta FB-sivulta.
Viesti saatiin somessa, mediassa ja jäähalleilla välitettyä miljoonille suomalaisille. Uudelle Instagram-tilille, jolla kaksi viikkoa ennen kisoja ei ollut yhtäkään seuraajaa, saatiin kisojen loppuun mennessä 1149 seuraajaa, eli 15 % enemmän kuin oli tavoitteena. Somessa parhaiten tavoitettu kohderyhmä oli haluttu 25–34-vuotiaat nuoret aikuiset.
Mediaosumia kampanjalla saatiin 24, ja monet medioista jakoivat linkin kampanjavideoon. Medianäkyvyys oli kokonaan positiivista laajuudeltaan suurempaa kuin HMD Globalin tavanomaisilla tiedotteilla. Valittu pääviesti saatiin läpi hyvin: puhelimen kestävyys toistui miltei joka jutussa.
Tavoitettu Instagramissa
Tavoitettu Facebookissa
Mediaosumaa