Hyppää sisältöön

HMD — Kampanja

Kisakampanja nosti esiin Nokia XR20 -puhelimen kestävyyden

Nokia-puhelimia valmistava HMD Global oli keväällä 2022 Suomessa pidettyjen jääkiekon mm-kisojen yhteistyökumppani. Kisoja varten haluttiin luoda kampanja, jonka keskiössä oli kestävyydestään tunnettu Nokia XR20 -puhelin. Drum suunnitteli ja toteutti nuoret aikuiset tavoittaneen kisakampanjan, jossa radiopersoonat Viki ja Köpi haastettiin pelaamaan jääkiekkoa Nokia XR20 -puhelimella.


Kohderyhmänä nuoret aikuiset

HMD Global valitsi Drumin viestintätoimistokseen keväällä 2022. Samana keväänä se oli Jääkiekon mm-kisojen yhteistyökumppanina. Kisoja varten haluttiin rakentaa kampanja, jonka keskiöön nostettiin vuotta aiemmin julkaistu Nokia XR20. Kampanjassa haluttiin korostaa erityisesti puhelimen kestävyyttä.

Vaikka Nokian brändillä on Suomessa vahva asema, Nokia-puhelinten käyttäjät ovat yleensä iäkkäämpiä. Jääkiekon mm-kisojen kampanjassa haluttiinkin tavoittaa erityisesti nuoret aikuiset.  



Puhelin, joka kestää kiekkona

Kampanjakonseptin keskiöön tuotiin kestävyys. Luovana ideana oli pelata jääkiekkoa käyttäen Nokia XR20 -puhelinta kiekkona. Pelaajiksi kutsuttiin tunnetut juontajat Viki ja Köpi.

Pelistä kuvattiin vauhdikas video ja hauskaa behind the scenes -materiaalia, joissa puhelin säilyi ehjänä pelin tuoksinassakin.

Kampanja alkoi lehdistötiedotteella, jossa kerrottiin kisayhteistyöstä ja Vikin ja Köpin pelivideosta. MM-kisojen aikana kampanjavideoita pyöri aktiivisesti kisahalleilla ja sosiaalisessa mediassa. Viki ja Köpi julkaisivat omilla tileillään videoita ja ohjasivat seuraajiaan seuraamaan myös Nokia-puhelinten uutta IG-tiliä. Seuraajia houkuteltiin kilpailuilla, joissa kysyttiin Suomen pelien jälkeen matsin kestävintä pelaajaa. Instagram-tilille ohjattiin liikennettä myös jo olemassa olevalta FB-sivulta.



Kampanja tavoitti kohderyhmän

Viesti saatiin somessa, mediassa ja jäähalleilla välitettyä miljoonille suomalaisille. Uudelle Instagram-tilille, jolla kaksi viikkoa ennen kisoja ei ollut yhtäkään seuraajaa, saatiin kisojen loppuun mennessä 1149 seuraajaa, eli 15 % enemmän kuin oli tavoitteena. Somessa parhaiten tavoitettu kohderyhmä oli haluttu 25–34-vuotiaat nuoret aikuiset.

Mediaosumia kampanjalla saatiin 24, ja monet medioista jakoivat linkin kampanjavideoon. Medianäkyvyys oli kokonaan positiivista laajuudeltaan suurempaa kuin HMD Globalin tavanomaisilla tiedotteilla. Valittu pääviesti saatiin läpi hyvin: puhelimen kestävyys toistui miltei joka jutussa.


714 000

Tavoitettu Instagramissa

1 143 000

Tavoitettu Facebookissa

24

Mediaosumaa


Simo Arvo
Asiakkuusjohtaja
+358 40 132 5682

Katso seuraavaksi

  • Kampanja — 
  • Viestintä

Eläköön Reissumiesten erilaisuus

  • Kampanja

Miltä ADHD tuntuu?

Haku