Hyppää sisältöön

PILTTI — Kampanja

Piltin marjaisa mainoskampanja ilahdutti ja vei kaupan hyllyille

Piltti halusi nostaa premium-tuotteidensa Piltti Pohjoisen maut -sarjan marjaisien tuotteiden tunnettuutta ja myyntiä. Kampanjalla haluttiin tuoda esiin ateriasarjan laadukkaita raaka-aineita, kotimaisuutta ja pohjoisen lasten makuun suunniteltuja tuotteita.


Pohjoisen ainutlaatuiset pikkuiset ja pohjoisen ainutlaatuiset marjat

Drum suunnitteli ja toteutti Piltille raikkaan ja erottuvan mainoskampanjan, jonka ideana oli verrata ainutlaatuisia pohjoisen pikkuisia ainutlaatuisiin pohjoisen marjoihin. Kuvauksien päätähdiksi pääsivät valloittavat vauvat ja taaperot aitojen marjaherkkujen äärellä. Kuvattavilta haettiin vauhdikkaissa kuvauksissa ilmeitä, jotka muistuttivat tietyn marjan luonnetta: kipakkaa puolukkaa, makeilevaa mansikkaa tai salaperäistä mustikkaa. Kampanja jalkautui kohderyhmän printtimedioihin sekä Piltin somekanaviin.



Tutkitusti tykätty ja toimiva

Kohderyhmä piti mainoksesta ja mainos nosti kohderyhmän ostohaluja merkittävästi. Lähes neljä viidestä mainoksen muistavista piti mainosta hyvänä tai erittäin hyvänä. Mainosten nähtiin korostavan nimenomaan tuotteen kotimaisuutta ja kotimaisia raaka-aineita sekä hyvää makua ja terveellisyyttä. 70 % suunnitteli ostavansa tuotetta mainoksen perusteella ja jopa 37 % oli jo ostanut tuotteita aiemmin näkemänsä mainoksen perusteella.* Kampanja lisäsi Pohjoisen maut -tuotteiden myyntiä kampanja-aikana 7 %.


70 %

suunnitteli ostavansa tuotetta mainoksen perusteella

37 %

oli jo ostanut tuotteita aiemmin näkemänsä mainoksen perusteella.

7 %

Pohjoisen maut -tuotteiden myynnin kasvu kampanjan aikana


Mirkka Guthwert
Digitaalisen viestinnän asiantuntija
+358405381837

Katso seuraavaksi

  • Kampanja

Miltä ADHD tuntuu?

  • Kampanja

Paula opettaa ekaluokkalaisille kaveritaitoja

  • Kampanja

Tapaturmapäivä muistutti alkoholin vaaroista

  • Kampanja

Säteilyturvakeskuksen #suniho-kampanja muistutti nuoria suojautumaan auringolta

Haku