

HSY-hahmo ja rotta
Kampanjakonseptia varten HSY:lle luotiin varten luotiin tunnistettava hahmo, joka viestii HSY:n toiminnasta ja ympäristömyönteisistä asenteista rennolla asenteella. Vastinpariksi HSY-hahmolle luotiin HSY:n toimintaa kritisoiva rotta, jonka näkökulmasta toimiva jätehuolto ja viemärietiketti näyttäytyvät kielteisinä asioina.
Kampanjat suunniteltiin vetoamaan erityisesti nuorten aikuisten (18–30) kohderyhmään.
Kampanjoissa oltiin asian äärellä – jätekatoksella ja WC-pöntöllä
Kampanjoissa tuotiin HSY:n toimintaan liittyvät asiat mahdollisimman lähelle ihmisten omaa elinympäristöä – kiinnostavalla tavalla. Tavoitteena oli synnyttää oivalluksia ja vahvistaa myönteisiä asenteita.
Sisällöt pyörivät somessa, elokuvateattereissa ja kaupungilla. Kampanjoita varten tuotettiin erittäin monipuolista video- ja kuvasisältöä, jota voitiin hyödyntää monikanavaisesti ja myös versioida pitkäkestoisesti.


Pytyllä on asiaa!
Pääkaupunkiseutu vallattiin HSY:n kampanjakonseptin mukaisella tempauksella, jossa yli 40 WC-pönttöä välitti viestiä vaarallisten aineiden päätymisestä Itämereen. Tempaus herätti kaupunkilaisten kiinnostusta ja sai laajaa medianäkyvyyttä.

Katso seuraavaksi

- Brändi
Aiempaa lämpimämpi Kela – Drum uudisti Kelan brändin yhdessä asiakkaan kanssa

- Brändi —
- Työnantajakuva