Hyppää sisältöön

TEHY — Kampanja

Kasvokkain – tarinoita ihmisen ja työn arvosta

Tehyn ja Meeri Koutaniemen Kasvokkain-valokuvanäyttely on puheenvuoro hoitajien ja varhaiskasvattajien työn arvostuksen puolesta. Näyttely kasvoi monikanavaiseksi manifestiksi, joka kertoo tarinoita ihmisistä työn takana. Järjestöviestintä astui uuteen aikaan apunaan taide ja tunne. Kampanja jatkuu yhä: se lisää tietoisuutta hoitoalan työn vaativuudesta ja saa aikaan yhteiskunnallista keskustelua.


Hoitotyön yhteiskunnallinen asema on ristiriitainen

Hoitotyötä arvostetaan, mutta arvostus ei näy työoloissa eikä palkkauksessa. Hoitoalan tilanne piti saada sekä ihmisten tietoisuuteen että mukaan keskusteluihin niihin pöytiin, joissa päätetään julkisista sote-palveluista. Lisäksi järjestöviestintä on totuttu näkemään vain yksisuuntaisena, äänekkäänä vaatimisena, josta puuttuu henkilökohtaisuus ja strategiset tavoitteet. Tehy oli tilanteessa, jossa haluttiin sekä uudistaa tapa tehdä viestintää että miettiä uusiksi tekemisen tavat pitkäaikaisen toimistokumppanin kanssa.


Kaikilla oli yhteinen, jaettu fokus, ja vallitsevana oli tunne siitä, että teimme yhdessä jotain merkityksellistä ja tärkeää.”

Salla Rajala, viestintäpäällikkö, Tehy

Meeri Koutaniemen kuvissa pääosassa ovat hoitotyön ammattilaiset


85 %

kuunteilijoista kertoi radiomainoksen erottuneen muusta mainonnasta

20 000

vierailua kampanjasivustolla 

15 000

avajaislivelähetyksen katselijaa



Kristiina Heikkonen
Asiakkuusjohtaja
+358 44 050 6005

Katso seuraavaksi

  • Kampanja

Miltä ADHD tuntuu?

  • Kampanja

Paula opettaa ekaluokkalaisille kaveritaitoja

  • Kampanja

Tapaturmapäivä muistutti alkoholin vaaroista

  • Kampanja

Säteilyturvakeskuksen #suniho-kampanja muistutti nuoria suojautumaan auringolta

Haku