Drum suunnitteli Diakonissalaitokselle uuden rohkean ja raikkaan ilmeen
case

Drum suunnitteli Diakonissalaitokselle uuden rohkean ja raikkaan ilmeen

Asiakas Diakonissalaitos
Kategoria

Helsingin Diakonissalaitos vaihtoi nimensä Diakonissalaitokseksi ja uusi samalla ilmeensä. Drumin tekemään ilmetyöhön kuului logon ja kuvamaailman uusiminen. Samalla suunniteltiin moderni ja monikäyttöinen kuosi, joka sai inspiraationsa Diakonissalaitoksen Alppilan korttelin vanhoista rakennuksista.

Drum aloitti ilmetyön tekemällä kattavan esitutkimuksen Diakonissalaitoksen työntekijöiden keskuudessa. Selvitimme tutkimuksella mielikuvia Diakonissalaitoksen vanhasta ilmeestä sekä toiveita siitä, mihin suuntaan ilmettä haluttiin kehitettävän. Työtä jatkettiin yhteisellä työpajalla. Tuloksista kävi ilmi, että Diakonissalaitokselle haluttiin selkeästi nuorekkaampi ilme, joka kuitenkin kunnioittaisi säätiön pitkää historiaa.

Liekehtivä sydän sai uuden muodon

Suunnittelussa otettiin huomioon Diakonissalaitoksen toiveet leikkisämmästä ja rohkeammasta suunnasta. Uudistuksella haluttiin myös tuoda esiin Diakonissalaitoksen brändille tärkeää lämpöä, iloa ja välittämistä. Diakonissalaitos on sote-palveluita tuottava yleishyödyllinen säätiö, joka toimii valtakunnallisesti. Se tarjoaa palveluita ihmisille, jotka ovat vaarassa jäädä yhteiskunnassamme syrjään.

Uusi logo muokkautui yksinkertaiseksi, mutta monitulkintaiseksi. Logossa näkyy Diakonissalaitoksen symbolina jo aiemmin tuttu liekehtivä sydän. Brändikuvissa tuotiin esille Diakonissalaitoksen monipuolista kohderyhmää sekä koskettavia yksityiskohtia. Ilmeen tueksi suunnittelimme myös kauniin ja modernin kuosin, jonka kuviointi on saanut inspiraationsa Diakonissalaitoksen korttelin rakennusten ikkunoiden ja seinien vanhoista koristekuvioista.

 

Uusi ilme otettiin erinomaisesti vastaan

”Drumin kanssa työ sujui mutkattomasti ja uuden ilmeen vastaanotto on ollut todella positiivinen. Koen, että uudistus onnistui hienosti, koska ihmiset ovat saadun palautteen perusteella kokeneet uudistuksen mieleisekseen”, kertoo Diakonissalaitoksen viestintäjohtaja Laura Niemi.

Myös Markkinointi & Mainonta huomioi aiheen uutisoinnissaan. M&M-lehden jutun voit lukea täältä.

Tutustu uuteen ilmeeseen Diakonissalaitoksen nettisivuilla osoitteessa www.hdl.fi

 

Valokuvat: Teemu Ullgrén

Kristiina

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää.

Kristiina Heikkonen

Puh. +358 44 050 6005

kristiina.heikkonen@drum.fi

Millaista referenssiä etsit?

Olemme koonneet nettiin vain muutamia esimerkkejä töistämme. Jos haluat kuulla lisää tietyn toimialan tai viestinnän alueen kokemuksestamme, kutsu meidät kylään!