Hyppää sisältöön

MAA- JA METSÄTALOUSMINISTERIÖ — Brändi

Drum uudisti maa- ja metsä-talousministeriön ilmeen

Drum suunnitteli maa- ja metsätalousministeriölle uuden ilmeen, joka kuvastaa modernilla tavalla ministeriön monimuotoisuutta. Ilmeuudistuksella päivitettiin ministeriön tunnus ja graafinen ilme, ja samalla syntyi myös ministeriön monipuolista toimialaa esittelevä brändivideo.


Ilmeen lähtökohdat

Uuden tunnuksen ja koko visuaalisen ilmeen idea sai alkunsa topografiasta ja maanpinnan muodoista. Siihen voidaan liittää myös ajatus erilaisista pinnoista ja kerroksellisuudesta. Ilme ja sen sovellukset heijastelevat myös ministeriön monipuolista toimialaa. Tunnuksen väreissä voi nähdä Suomen metsät, pellot ja järvet.

Yhtenä tunnuksen suunnittelua ohjanneena lähtökohtana oli kaikkia ministeriöitä yhdistävän leijonatunnuksen mukaan ottaminen.

Ilmeuudistuksen yhteydessä myös ministeriön kuvamaailma uusittiin: kuviin haluttiin viitteitä siihen, miten monipuolisesti maa- ja metsätalousministeriön toimiala näkyy ja vaikuttaa ihmisten arjessa.




Ilmeuudistuksessa tavoiteltiin selvää muutosta ja irtiottoa aikaisempaan. Tahdoimme uudistaa maa- ja metsätalousministeriön mielikuvaa paremmin toimintamme moninaisuutta vastaavaksi. Uusi ilme on otettu todella positiivisesti vastaan niin ministeriössä kuin sen ulkopuolella”.

Janne Impiö, Maa- ja metsätalousministeriön viestintäjohtaja

Kuvamaailma

Ilmeuudistuksen yhteydessä myös ministeriön kuvamaailma uusittiin: kuviin haluttiin viitteitä siihen, miten monipuolisesti maa- ja metsätalousministeriön toimiala näkyy ja vaikuttaa ihmisten arjessa.

Brändikuvat otti Matti Immonen / Smak Film Oy www.smak.fi


Laura Klefbohm
+358 44 493 8308

Katso seuraavaksi

  • Brändi

Aiempaa lämpimämpi Kela – Drum uudisti Kelan brändin yhdessä asiakkaan kanssa

  • Brändi

Rinnekotien uusi ilme raikastaa sote-alaa

  • Brändi

Drum rakensi Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen brändi-identiteetin

  • Brändi — 
  • Kampanja

Urheiluopistot uudisti ilmeensä

Haku