Inhimillinen virhe käynnisti kriisin
Janakkalan kunnassa sijaitsevassa Tuuvingin keskuskeittiössä valmistettiin makaronilaatikkoa. Yhden uunin makaronilaatikkoerään jäi liikaa nestettä, jota ei voinut havaita uunista otettaessa. Janakkalan Facebook-ryhmissä velloi keskustelu vetisestä makaronilaatikosta ja epäluottamuksesta kouluruokaan. Keskustelu levisi maakunnalliseen ja valtakunnalliseen mediaan. Janakkalan ateriapalvelut oli ulkoistettu Compass Group Suomelle, ja kouluruokaa oli arvosteltu jo aiemmin. Compass käy jatkuvasti neuvotteluja kuntien ateriapalvelusopimuksista, ja Janakkalan keskustelu uhkasi heikentää yrityksen mainetta.
Drumin omistautunut tuki auttoi meitä viestimään selkeästi ja eri näkökulmat huomioiden kaikille sidosryhmillemme, mikä oli korvaamatonta kriisin vaiheista viestimisessä. Lopulta kriisi sai myönteisen käänteen, kun pystyimme palauttamaan luottamuksen asiakkaamme kanssa.”
Hannu Rahnasto, toimitusjohtaja, Compass Group Suomi
Katso seuraavaksi
- Viestintä
HSY:n asiantuntijat valmennettiin kohtaamaan media
- Viestintä