Hyppää sisältöön

Uutinen — 15.11.2021

Drum on Vuoden 2021 viestintätoimisto

Drum valittiin vuoden viestintätoimistoksi Marketing Finlandin järjestämässä Finnish Comms Awards -kilpailussa, jossa palkitaan Suomen parasta viestintää. Lisäksi voitimme asiakastöillämme palkinnot Teknologia- sekä Kauppa ja palvelut -kategorioissa.

Drum valittiin vuoden viestintätoimistoksi

Drum valittiin Finnish Comms Awards -kilpailussa vuoden viestintätoimistoksi. Tuomaristo perusteli palkintoa henkilöstöön ja työhyvinvointiin panostamisella:

”Vuoden viestintätoimisto päätti sijoittaa pandemia-ajan voimavaransa omaan henkilöstöön. Se halusi sekä vaalia että uudistaa yrityskulttuuriaan ja palauttaa työn ilon. Toimisto loi uusia rakenteita työhyvinvointiin ja piti yllä keskustelua aiheesta. Keskittyminen tuotti tulosta: etäapatiasta selvittiin vahvistuneena työyhteisönä. Toimisto sai ensimmäisenä viestintätoimistona Suomen Mielenterveys ry:n Hyvän mielen työpaikka -merkin. Samaan aikaan toimisto teki myös taloudellisesti erittäin hyvän tuloksen ja sai vuotuisesta asiakaskyselystään kaikkien aikojen parhaan arvion. Toimisto menestyi jälleen myös Finnish Comms Awards -kilpailussa.”

Asiakastöistämme palkittiin Luoto ja TOMRA

Finnish Comms Awards -kilpailussa palkittiin kaksi asiakastyötämme. Teknologia-kategorian voitto napsahti Luoto Companyn kanssa tekemällemme viestintä- ja työnantajakuvatyölle. Sen tuloksena oli 75 prosentin henkilöstömäärän kasvu alalla, jolla on osaajapula. Viestinnän kärkenä oli Luodon uniikki omistusmalli, jossa henkilöstö omistaa 80 prosenttia yrityksestä. Henkilöstö otettiinkin aktiivisesti mukaan viestinnän suunnitteluun ja toteutukseen.

Drumin ja TOMRAn viestintätyö oli voittoisa Kauppa ja palvelut -kategoriassa. Pitkäjänteisellä mediaviestinnällä pullonpalautusautomaatti sai jopa jonoa kauppoihin. Viestintää kohdennettiin niin valtakunnalliseen kuin paikalliseen mediaan. Näkyvyyttä tuettiin somessa. Temppuja ei tarvittu. Uusien laitteiden käyttöönotto muuttaa ihmisten arkea samalla, kun se tuo tuloksia asiakkaan liiketoimintaan.

Takeda ja Tehy ylsivät finaalipaikoille

Tänä vuonna kilpailussa oli mukana aikaisempaa laajempi joukko viestintää tekeviä tahoja: yrityksiä, viestintätoimistoja, mainostoimistoja sekä vaikuttajayhteisöjä. Kilpailu keräsi myös ennätysmäärän osallistujia.  

Jo aiemmin Vuoden Lääkeinformaatioteko 2021 -palkinnon voittanut Takedan kampanja Miltä ADHD tuntuu? pääsi kanssamme huikean 132 työn joukosta finaalipaikoille. Finaaliin ylsi myös Tehy ry:n Kasvokkain-kampanja, joka sai kunniamaininnan raikkaasta ja uudenlaisesta järjestöviestinnästä. Lisäksi Tehy ry:n puheenjohtaja Millariikka Rytkönen pokkasi henkilökohtaisen palkinnon ajatusjohtajuudesta.

Palkinnot jaettiin Helsingin Valkoisessa salissa 11.11.2021 pidetyssä gaalassa. Voittajia oli tilaisuudessa jännittämässä 230 juhlijaa.

Kuva: Ville-Veikko Niemelä
Kuva: Ville-Veikko Niemelä
Kuva: Ville-Veikko Niemelä
Uutinen
Mirkka Guthwert
Digitaalisen viestinnän asiantuntija
+358405381837

Pysy kuulolla

Tilaa Drumin uutiskirje ja saat tuoreimmat uutiset
ensimmäisten joukossa.


Haku